TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

TeleKlasa pomagała podczas pandemii

Uczniowie i nauczyciele wrócili do szkół. W związku z tym dobiega końca projekt TeleKlasa, który był darmową odpowiedzią polskich małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych na potrzebę wsparcia zdalnego nauczania w Polsce. Inicjatywa nie zyskała dużej przychylności władz oświatowych. Preferowano konkurencyjne rozwiązania komercyjne.

Na początku pandemii z inicjatywy Stowarzyszenia e-Południe udało się zebrać grupę tzw. Aniołów Mocy Obliczeniowej, którzy chętnie udostępnili swoje serwery oraz sieci światłowodowe. Inni dostarczyli rozwiązania chmurowe i udostępnili część swoich zasobów na potrzeby projektu. W efekcie społecznicy stworzyli profesjonalny produkt, który skutecznie wspierał uczniów i nauczycieli w trudnych czasach.

TeleKlasa była usługą bezpłatnych wideokonferencji dla edukacji. Szkoły wykorzystywały ją do prowadzenia zajęć online. Zapewniała udostępnienie w czasie rzeczywistym dźwięku, wideo, slajdów, tablicy, czatu i ekranu. Umożliwiała dołączenie do konferencji z wykorzystaniem przekazu wideo lub dźwięku. Usługa była świadczona za pomocą oprogramowania opensourcowego.

– Nasz projekt był odpowiedzią na realia i potrzeby związane z pandemią. Udało nam się połączyć siły małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych i kooperujących z nimi firm. Dziękuję wszystkim zaangażowanym za wielkie serca, zaangażowanie oraz czas i zasoby, które poświęcili – podsumowuje Adam Kossowski, prezes Stowarzyszenia e-Południe. – Jesteście autentycznie społecznie odpowiedzialni, a właściwie… teleodpowiedzialni. Pokazaliście to w praktyce – dodaje prezes.

Trzeba przyznać, że inicjatywa polskich podmiotów telekomunikacyjnych nie cieszyła się specjalną przychylnością władz oświatowych. Preferowano i wybierano komercyjne rozwiązania oferowane przez zagraniczne firmy. Dlatego szczególne słowa uznania należą się szkołom, które wybrały TeleKlasę i efektywnie z niej korzystały.

Czytaj także:

Paweł Gniadek
Paweł Gniadek
Doświadczony ekspert w obszarze komunikacji, z ponad 25-letnim stażem, ma w dorobku pracę w mediach, agencjach public relations, jak również spółkach, także dużych - giełdowych. Wraz ze współpracownikami tworzył efektywne struktury komunikacyjne i promocyjne, przygotował i nadzorował w obszarze komunikacji i promocji wiele skutecznych projektów (np. IPO, duże przejęcia, sprzedaż, konsolidacja) i kampanii, nadzorował i prowadził ambitne i bardzo efektywne projekty sponsoringowe, opracował regulacje z obszaru promocji – strategie public relations, strategie marki, strategie CSR, zasady sponsoringu, zasady promocji – a przede wszystkim skutecznie je wdrażał. W dorobku ma (wraz z zespołami) liczne nagrody i wyróżnienia, w tym m.in. wiele nagród za najlepszy raport roczny, a także przyznawane przez Gazetę Giełdy „Parkiet” dwie pierwsze nagrody za najlepsze relacje inwestorskie w latach 2014 i 2015. W 2012 roku otrzymał tytuł „Człowiek PR-u 2012” przyznawany przez branżowy miesięcznik Brief.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Nowy, uniwersalny kabel kanalizacyjny w xbest.pl

OPTIX Saver LSZH ZW-NOTKtsdDb UNMC301 to zewnętrzno-wewnętrzny kabel, będący uzupełnieniem rodziny wielotubowych, magistralnych światłowodów...

Czy Apple na Let Unfastened zaprezentuje funkcję edycji zdjęć opartą na AI?

Apple ma pracować nad funkcją edycji zdjęć, która wykorzystuje sztuczną inteligencję. Możliwe, że zaprezentuje...

Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT – stan prac

Mijają dwa lata od rozpoczęcia budowy nowoczesnego Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT. Powstaje ono...

mObywatel 2.0 także dla przedsiębiorców

Prowadzenie małej firmy to wielkie wyzwanie. Dotyczy to jednoosobowej działalności gospodarczej, ale też trochę...