TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

TeleKlasa pomagała podczas pandemii

Uczniowie i nauczyciele wrócili do szkół. W związku z tym dobiega końca projekt TeleKlasa, który był darmową odpowiedzią polskich małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych na potrzebę wsparcia zdalnego nauczania w Polsce. Inicjatywa nie zyskała dużej przychylności władz oświatowych. Preferowano konkurencyjne rozwiązania komercyjne.

Na początku pandemii z inicjatywy Stowarzyszenia e-Południe udało się zebrać grupę tzw. Aniołów Mocy Obliczeniowej, którzy chętnie udostępnili swoje serwery oraz sieci światłowodowe. Inni dostarczyli rozwiązania chmurowe i udostępnili część swoich zasobów na potrzeby projektu. W efekcie społecznicy stworzyli profesjonalny produkt, który skutecznie wspierał uczniów i nauczycieli w trudnych czasach.

TeleKlasa była usługą bezpłatnych wideokonferencji dla edukacji. Szkoły wykorzystywały ją do prowadzenia zajęć online. Zapewniała udostępnienie w czasie rzeczywistym dźwięku, wideo, slajdów, tablicy, czatu i ekranu. Umożliwiała dołączenie do konferencji z wykorzystaniem przekazu wideo lub dźwięku. Usługa była świadczona za pomocą oprogramowania opensourcowego.

– Nasz projekt był odpowiedzią na realia i potrzeby związane z pandemią. Udało nam się połączyć siły małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych i kooperujących z nimi firm. Dziękuję wszystkim zaangażowanym za wielkie serca, zaangażowanie oraz czas i zasoby, które poświęcili – podsumowuje Adam Kossowski, prezes Stowarzyszenia e-Południe. – Jesteście autentycznie społecznie odpowiedzialni, a właściwie… teleodpowiedzialni. Pokazaliście to w praktyce – dodaje prezes.

Trzeba przyznać, że inicjatywa polskich podmiotów telekomunikacyjnych nie cieszyła się specjalną przychylnością władz oświatowych. Preferowano i wybierano komercyjne rozwiązania oferowane przez zagraniczne firmy. Dlatego szczególne słowa uznania należą się szkołom, które wybrały TeleKlasę i efektywnie z niej korzystały.

Czytaj także:

Paweł Gniadek
Paweł Gniadek
Doświadczony ekspert w obszarze komunikacji, z ponad 25-letnim stażem, ma w dorobku pracę w mediach, agencjach public relations, jak również spółkach, także dużych - giełdowych. Wraz ze współpracownikami tworzył efektywne struktury komunikacyjne i promocyjne, przygotował i nadzorował w obszarze komunikacji i promocji wiele skutecznych projektów (np. IPO, duże przejęcia, sprzedaż, konsolidacja) i kampanii, nadzorował i prowadził ambitne i bardzo efektywne projekty sponsoringowe, opracował regulacje z obszaru promocji – strategie public relations, strategie marki, strategie CSR, zasady sponsoringu, zasady promocji – a przede wszystkim skutecznie je wdrażał. W dorobku ma (wraz z zespołami) liczne nagrody i wyróżnienia, w tym m.in. wiele nagród za najlepszy raport roczny, a także przyznawane przez Gazetę Giełdy „Parkiet” dwie pierwsze nagrody za najlepsze relacje inwestorskie w latach 2014 i 2015. W 2012 roku otrzymał tytuł „Człowiek PR-u 2012” przyznawany przez branżowy miesięcznik Brief.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze