Rynek przeglądarek internetowych

376

W grudniu 2015 roku przeglądarka Chrome miała w skali globalnej 53,58 procent udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek. To mniej niż miesiąc wcześniej, kiedy wynik ten osiągnął poziom 54,13 procent – tak wynika z danych przekazanych przez StatCounter.

Spadek zanotowały także: znajdująca się na drugim miejscu w rankingu popularności przeglądarka Internet Explorer, której wynik spadł z 15,46 procent do 15,18 procent oraz zamykający podium Firefox – spadek z 14,72 do 14,3 procent.
Wzrost odnotowano natomiast w przypadku przeglądarki Safari firmy Apple, której wynik podniósł się z 9,37 procent do 9,94 procent. Zyskała również znajdująca się na piątym miejscu Opera – wzrost z z 1,81 procent do 2,12 procent.
Chrom, mimo tendencji spadkowej, jest zdecydowanym liderem w Polsce. W grudniu 2015 roku przeglądarka Google miała 55,21 procent udziału na polskim rynku, natomiast w listopadzie było to niecałe 54 procent. Stracił za to Firefox – z 27,7 procent do 26,69 procent. Mniejszy spadek zanotowała za to Opera– z 7,82 procent do 7,74 procent. Straciły także Internet Explorer – z 5,81 procent do 5,35 procent oraz Safari – z 2,14 procent do 2,06 procent.
Źródło: WirtualneMedia