W poniedziałek 4 października ruszył nabór wniosków w programie wsparcia dla dzieci z rodzin byłych pracowników PGR. Celem działań jest przeciwdziałanie cyfrowemu wykluczeniu. Budżet na ich realizację to aż 80 mln zł.
Z projektu mogą skorzystać mieszkańcy 880 gmin, na terenie których były PGR-y. Jest to ponad 30 proc. gmin w kraju.
– Jakiś czas temu minister Paweł Szefernaker zwrócił się do Kancelarii Premiera, aby – w ramach programu wsparcia samorządów – szczególną uwagę poświęcić rodzinom byłych pracowników PGR. Dziś przechodzimy z etapu koncepcji do etapu realizacji. W najbliższy poniedziałek – 4 października – rusza nabór wniosków w programie wsparcia dzieci z rodzin byłych pracowników PGR-ów. Potrwa do 5 listopada – powiedział minister Janusz Cieszyński, sekretarz stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich. A zakupiony w trakcie jego realizacji sprzęt ma trafić do około 20 tysięcy dzieci.
W ramach projektu będziemy finansować zakup sprzętu oraz dwuletni dostęp do internetu. Na każdy zestaw – komputer i internet – przeznaczymy do 3,5 tys. złotych. Chcemy, aby pieniądze dotarły do gmin najpóźniej do końca tego roku. – powiedział minister Janusz Cieszyński.
Wnioski od 4 października 2021 r. przyjmuje Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
Wszelkie informacje – także związane z dokumentacją potrzebną do złożenia wniosku – dostępne są na stronie: https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr
Źródło: gov.pl
Czytaj także: