Kolejne problemy klientów połączonych firm UPC Polska i Play. Tym razem osoby korzystające z usług telewizji UPC straciły taką możliwość. Wszystko wskazuje na to, że będą musiały wymienić dekodery.
Od ponad tygodnia klienci UPC Polska mają problemy z telewizją. Pierwsze zgłoszenia pojawiły się 8 grudnia. Dekodery Horizon przestały działać i zamiast kanałów telewizyjnych czy menu wyświetlały jedynie informację o błędzie:
Error 1001. Brak połączenia. Sprawdź czy kabel antenowy jest poprawnie podłączony. Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z biurem obsługi.
Niestety na infolinii udzielano rad, które niekoniecznie pomagały. „Twardy” reset nie przynosił oczekiwanych efektów. Awaria trwała pięć godzin. Chociaż większość problemu zniknęła, to nadal klienci narzekali na trudności z odbiorem telewizji.
Play znalazł drastyczne rozwiązanie
Kilka dni później operator skomentował sytuację. Winnym miał być błąd w konfiguracji sieci Liberty Global, która była poprzednim właścicielem UPC Polska. Play poinformował, że awarię po zidentyfikowaniu usunięto.
Natychmiast po identyfikacji przyczyny, podjęliśmy działania, aby jak najszybciej wprowadzić poprawkę przywracającą poprawne funkcjonowanie sprzętu, co nastąpiło około godziny 9:40. Już dziś klienci mają możliwość wymiany dekoderów Horizon na nową ofertę Play z dekoderem Play Box TV – poinformowało biuro prasowe Play.
Jednak klienci nadal mieli problemy z odbiorem telewizji, a infolinia Play była przeciążona i trudno było się tam dodzwonić. Dlatego firma podjęła decyzję, że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana dekoderów.
Teraz klienci mają kolejne problemy, bo żeby dekoder wymienić, musza i tak dodzwonić się do operatora w celu umówienia wizyty technika. Co też nie należy do najprostszych zadań.
Klienci Play narzekają nie tylko na dekodery
Wiele osób narzeka nie tylko na problemy techniczne związane z niewłaściwie skonfigurowanymi dekoderami. Maja uwagi dotyczące zmiany oferty, która się z tym wiąże. Wraz z nowym dekoderem Play oferuje nową umowę. Pojawia się jednak rozbieżność w informacjach o tym, czy ma być ona na 12 czy 24 miesiące.
Na oficjalnym kanale Play znajduje się informacja, że umowa zawierana jest na 12 miesięcy, a aktywacja wynosi 0 zł. Klienci twierdzą, że proponuje im się umowy na 24 miesiące. Dla nich to marne zadośćuczynienie za brak telewizji spowodowany problemami z dekoderem. W wielu przypadkach był to również brak telefonu stacjonarnego.
Dla tych osób fakt, że Play Box TV ma nowoczesny system Android TV, co pozwala na dostęp do aplikacji i obsługuje nowoczesne standardy audio i wideo, nie są zadośćuczynieniem. Zadaniem telewizji zamawianej przez klienta jest działanie, a nie oferowanie wielu potencjalnych funkcji, z których może nigdy nie skorzysta. Klienci Play tracą cierpliwość. Dla nich połącznie Play i UPC to więcej problemów niż korzyści.
Źródło: telepolis.pl