EVIO Polska zostało Mecenasem Filmteractive Market, międzynarodowego eventu promującego treści interaktywne i crossmedialne. Market stanowi jedną z części składających się na Filmteractive 2014 czyli wydarzenia poświęconego innowacyjnym treściom audiowizualnym. Impreza odbędzie się w dniach 24-25 września w Łódzkiej Szkole Filmowej.
Wspierając inicjatywy zaangażowane w rozwój kontentu wideo, EVIO Polska postanowiło objąć mecenatem konkurs przeznaczony dla twórców projektów filmowych i ufundować nagrodę dla najciekawszej pracy. Decyzja ta jest konsekwencją realizowanych przez firmę celów, mających na uwadze wsparcie innowacyjnych działań, w tym kulturalno-oświatowych, związanych z treściami multimedialnymi.
Założeniem Filmteractive jest organizacja, w kompleksowej formule, eventu na którym mogliby spotkać się nie tylko interaktywni reżyserzy, artyści oraz ludzie z branży filmowej, ale także marketerzy i potencjalni inwestorzy. Inicjatywa łączy w sobie międzynarodową konferencję biznesową (Filmteractive Conference), festiwal (Filmteractive Festival) oraz targi rozwiązań audiowizualnych (Filmteractive Market).
Market, organizowany po raz drugi, jest jedynym tego typu wydarzeniem w Europie Środkowej i Wschodniej. Dedykowany jest twórcom treści multimedialnych, jak również wszystkim zainteresowanym zakupem lub sprzedażą projektu bądź rozwiązania technologicznego. W tym roku zgłoszono ponad 70 projektów audiowizualnych z obszaru digital kontentu. W gronie międzynarodowego jury, złożonego z ekspertów z zakresu rozwiązań i produkcji audiowizualnych, zasiadł także Martin Šimka, wiceprezes EVIO Polska.
Martin Šimka: „Pierwszy etap już za nami. Wyselekcjonowaliśmy już 8 najlepszych projektów. Poziom ich technicznego wykonania jest bardzo wysoki i często chodzi o produkcje, które śmiało mogą się już ubiegać o zainteresowanie widzów. Spodobała mi się interaktywność projektów, jak i niebanalne podejście do różnego rodzaju mediów oraz ich łączenia. Kluczem do sukcesu wydaje się być właściwe wykorzystanie nowoczesnych technologii, które się nawzajem uzupełniają. Dla widza zapowiada się świetna zabawa!”
Wydarzenie organizowane jest przez fundację Media Klaster we współpracy z Łódzką Szkołą Filmową (PWSFTiTV) oraz interaktywną agencją Digital One.
Informacja prasowa – EVIO Polska
www.evio.pl