Prawie 50 procent – taka część naszego społeczeństwa korzysta obecnie z technologii 4G. Z najnowszego raportu przeprowadzonego przez ekspertów z Ericsson ConsumerLab wynika, że pomiędzy rokiem 2013 a 2015 Polacy zaczęli w większym stopniu korzystać ze wszystkich usług, które są dostępne na smartfonach i tabletach. Do najpopularniejszych należą: przeglądanie stron internetowych, e-mail oraz media społecznościowe. Wszystkie trzy zanotowały ok. 50 procentowy wzrost aktywności w ciągu tych dwóch lat.
Mimo że coraz chętniej korzystamy z dobrodziejstw, jakie oferuje nam Internet, to zakupy on-line nie są u nas jeszcze tak popularne jak w Niemczech czy Wielkiej Brytanii.
Technologia 4G wykorzystywana jest głównie w sytuacjach, które wymagają przesyłania sporej ilości danych. Tutaj wymienić można chociażby oglądanie materiałów VOD lub korzystanie z wideo komunikatorów. Warto pamiętać, że technologia 4G gwarantuje także wyższe bezpieczeństwo w trakcie korzystania z sieci.
Korzystanie z poszczególnych usług w ujęciu tygodniowym prezentuje się w przybliżeniu następująco: przeglądanie stron internetowych (ok.70 procent), e-mail (ok. 60 procent), mapy (45 procent), połączenia wideo (nieco ponad 30%), ściąganie aplikacji (45 procent), serwisy społecznościowe (60%), oglądanie klipów wideo (ok. 50 procent), oglądanie filmów (40 procent), komunikatory (50 procent), streaming muzyki (40 procent), zakupy on-line (30 procent), aplikacje biznesowe (35 procent) oraz portale randkowe z wynikiem ok. 28 procent.
Źródło: Ericsson