Brytyjski urząd ds. konkurencji ma przyjrzeć się planowanym zmianom związanym z blokadą plików cookies w przeglądarce Chrome. Plan ich wprowadzenia zapowiedział Google. Mają również odbyć się konsultacje publiczne w tej sprawie.
Google zdradził plany nowej strategii w marcu 2021 r. Jednym z jej elementów jest stosowanie nowego rozwiązania. To system Privacy Sandbox. Ma dostarczyć branży reklamowej narzędzi do targetowania, a użytkownikom zapewnić prywatność.
Wydaje się jednak, że pogodzenie tak wykluczających się interesów jest niemożliwe. Dlatego też CMA – brytyjski urząd ds. konkurencji prowadzi postępowanie wyjaśniające czy wprowadzenie tego mechanizmu i blokowanie plików cookies firm trzecich nie wpłynie negatywnie na konkurencje w reklamie internetowej.
CMA w ramach podejmowanych działań planuje również konsultacje ze wszystkimi podmiotami na rynku, w które mogą uderzyć zmiany Google.
Natomiast firma Google zapewnia, że jest gotowa wyjaśnić wszelkie wątpliwości i w pełni współpracować z regulatorem. Przede wszystkim pokaże, w jaki sposób będzie funkcjonować Privacy Sandbox i jak – pomimo blokady cookies – firmy mogą z niego korzystać bez strat z wpływów z reklam.
Źródło: wirtualnemedia.pl