Nielsen Streaming Solutions to narzędzie pomiarowe wprowadzone przez firmę Nielsen w Stanach Zjednoczonych. Pakiet ma mierzyć oglądalność na platformach streamingowych.
Dotychczasowy zestaw pomiarowy, czyli Streaming Video Ratings, SVOD Content Ratings i Digital Ad Ratings, mają zostać uproszczone i oferowane jako jedno narzędzie. Ma to uprościć kierowanie i pomiar reklam w przestrzeni OTT.
Firma chce, aby użytkownicy przeszli na platformę Nielsen One, która ma za zadanie ułatwić sprzedaż reklam w kanałach linearnych i nielinearnych na dowolnym urządzeniu.
Deirdre Thomas, dyrektor zarządzająca strategią produktu do pomiaru oglądalności w USA, powiedział: “Łącząc nasze rozwiązania do przesyłania strumieniowego pod jednym sztandarem, Nielsen zapewnia branży jedno miejsce, które pozwoli zrozumieć odbiorców serwisów OTT i sposób, w jaki angażują się w treści, umożliwiając kupującym i sprzedającym media podejmowanie najlepszych decyzji dotyczących strategii reklamowych”.
Wprowadzona wcześniej platforma The Gauge wykazała, że streaming stanowi średnio 26 proc. wszystkich treści odbieranych w telewizorach.
Na ten moment nie wiadomo, czy powyższe narzędzia zostaną przekazane nadawcom z Europy.
Źródło: Wirtualne Media