ChatGPT jest coraz popularniejszy i inne firmy pracują nad podobnymi autorskimi rozwiązaniami. Jedną z nich jest SentiOne, polski startup. Firma tworzy wsparcie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji podobnej do ChatGPT.
Inżynierowie SentiOne opracowali rozwiązanie nazwane LLM (Large Language Model). Oparte na nim boty komunikują się w sposób naturalny i z zachowaniem poprawności językowej. Program jest podobny do ChatGPT, ale ma unikać błędów tamtego jak nieweryfikowanie danych czy brak umiejętności osadzenia wypowiedzi w kontekście.
Polski program, ale w języku angielskim
Dzięki nowej technologii możliwe jest również szybsze opracowywanie botów. Skraca ona czas ich powstania z 3 dni do 3 godzin.
Rozwiązanie LLM dostępne jest obecnie w języku angielskim, a polska wersja jest dopiero w trakcie budowy i testów.
– Odkąd pod koniec 2022 r. pojawił się ChatGPT, większość firm zaczęła zastanawiać się, jak wykorzystać tę nową supertechnologię. Nie ominęło to SentiOne. Patrząc na nasze doświadczenie oraz na zasoby – zbiory danych i zespół – nie miałem wątpliwości, że jesteśmy w stanie zbudować najlepszy tego typu model dla języka polskiego, eliminując jednocześnie wady oryginalnego rozwiązania i czyniąc go możliwym do wykorzystania przez firmy. Nasze boty rozumieją ludzkie intencje na poziomie 96 proc. – lepiej, niż niejeden prawdziwy człowiek – opowiada Bartosz Baziński, prezes SentiOne.
Program trenuje na zweryfikowanych danych
LLM trenowany jest na bardzo dużych zbiorach danych z konkretnych branż. Dane są weryfikowana przed wprowadzeniem do programu, żeby ograniczyć przekazywanie fałszywych informacji przez LLM.
Twórcy zapewniają również, że sam program jest w stanie interpretować informacje takie jak regulamin usług banku lub informacje produktowe. Pozwala mu to wyjaśniać odbiorcom zawiłości tego typu dokumentów i wyjaśniać zapisy.
– Konwersacyjna sztuczna inteligencja jest obecnie wykorzystywana głównie do automatyzacji obsługi klienta, m.in. przez banki, placówki medyczne i ubezpieczycieli. Bot stanowi element budowania wizerunku marki, musi być godny zaufania nie stanowić ryzyka dla firmy. I taka jest właśnie jest nasza technologia LLM – zapewnia Bartosz Baziński. Dla bezpieczeństwa danych firma wdraża rozwiązania on-premise. Wykorzystują one własną chmurę i własną infrastrukturę serwerową.
AI za 42 miliony zł
SentiOne zainwestował w ciągu 11 lat w rozwój technologii AI już 42 mln zł. Algorytmy gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata. Źródłami są media społecznościowe, fora internetowe, serwisy informacyjne czy blogi. Poziom zrozumienia przez programy ludzkich intencji wynosi 96 proc.
Źródło: wnp.pl