Słup telekomunikacyjny na skutek działania m.in. wiatru jest o krok od przewrócenia się. Na ISP Forum operator telekomunikacyjny zadał zatem następujące pytanie: „orientuje się ktoś czy są jakieś normy mówiące o tym, że jeśli słup będzie odchylony od pionu o jakąś wartość X, to jego właściciel jest zobowiązany do jego poprawy?”.
Na ISPortal również przyjrzeliśmy się temu problemowi. O wpływie żywiołów na telekomunikację przeczytacie tutaj.
Założyciel tematu obserwował działanie sił przyrody na słup (silne wiatry i długotrwałe opady spowodowały taki właśnie stan rzeczy). Jeden z odpowiadajacych przyznał, że operator powinien poinformować o tym formalnie właściciela. Na co ten pierwszy odpowiedział: „zgłosiłem temat […] i najpierw podał termin 30 dni, a jak napisałem kolejny raz jakoś po 36 dniach to podali, że ostatecznie poprawią do 19.09.2021”.
Opisujący problem użytkownik forum przyznał, że miał już wcześniej niemiłe przygody z źle ustawionym słupem. „Ktoś zahaczył ich kabel, bo wisiał ewidentnie zbyt nisko nad drogą, przyjechała policja i strażacy. W wyniku pociągnięcia ich kabla słup się pochylił i urwało nasze przyłącze abonenckie”. Operator usłyszał również, że wymiana uszkodzonego kabla odbędzie się na jego koszt.
Wszelkie rady mile widziane, a zainteresowanych tematem zapraszam na forum operatorów telekomunikacyjnych.
Inne posty warte uwagi:
- ONT NOKIA na OLT HUAWEI
- Umowy papierowe
- Wypowiedzenie umowy, a raczej brak podpisania nowej
- Pirackie kable
- Mówicie, że czas na podwyżki cen?
Zobacz też: