Ponad 400 tys. zł. Tyle pomógł odzyskać UKE klientom operatorów i poczty dzięki pozasądowemu rozwiązywaniu sporów konsumenckich (ADR).
Postępowania ADR (Alternative Dispute Resolution) to pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich polegające na polubownym rozwiązaniu sporu między konsumentem a dostawcą usług i wypracowaniu kompromisu satysfakcjonującego dla obu stron. Udział w postępowaniu jest dobrowolny.
Prezes UKE prowadzi takie postępowania w zakresie usług telekomunikacyjnych, gdy pojawiły się problemy z zawarciem, zmianą warunków umowy czy opłatami za usługi realizowane w roamingu.
W zeszłym roku do urzędu wpłynęło 1024 wniosków od klientów firm telekomunikacyjnych. Według sprawozdania najczęściej dotyczyły one zawarcia, zmiany lub rozwiązania umowy (325 wniosków), rozliczeń (264 wnioski) i roamingu (180 wniosków).
Średni czas trwania postępowania wyniósł w 2019 r. 24 dni, 51 proc. z nich zakończono na korzyść konsumenta, dla których odzyskano ponad 400 tys. zł.
Źródło: UKE