Polacy wierzą mediom społecznościowym

421

Z badań Eurobarometru wynika, że aż 53 procent Polaków wierzy w informacje, które zamieszczane są na portalach społecznościowych. Okazuje się jednak, że 20 procent informacji zamieszczanych w internecie pisanych jest przez boty – zaprogramowane roboty, które udają człowieka.
Badanie „Pluralizm medialny i demokracja” z listopada ubiegłego roku pokazuje, że jesteśmy tym krajem w Unii Europejskiej, który najmocniej wierzy w informacje zamieszczane na portalach społecznościowych. W Niemczech poziom ten wynosi zaledwie 24 procent, a średnia w UE to nieco ponad 30. Badania przeprowadzone przez Roberta Gorwę z Uniwersytetu w Oxfordzie wskazują np., że jedna z firm komunikacyjnych w ciągu ostatnich 10 lat stworzyła ponad 40 tysięcy fałszywych tożsamości. Oznacza to setki tysięcy fałszywych kont, które wykorzystywane były chociażby przy okazji wyborów. Badania wskazują, że ok. 20 procent informacji zamieszczanych na Twitterze pochodzi z fałszywych lub mocno podejrzanych kont.
Wydaje się to istotne, biorąc pod uwagę fakt, że z Facebooka korzysta w Polsce aż 83 procent internautów, co daje nam ponad 22 miliony aktywnych użytkowników.
Źródło: www.innowacje.newseria.pl