Max wystartował w Polsce 11 czerwca i już pojawiają się uwagi i problemy z korzystaniem z platformy. Dotyczą one tych, którzy mieli specjalne pakiety jako subskrybenci HBO Max. Ich subskrypcje zostały anulowane.
Start platformy Max w Polsce wiąże się ze sporym zainteresowaniem. Wiele osób chce wiedzieć, ile to będzie kosztować i co otrzyma w ramach jednego z oferowanych pakietów.
Jednak dla tych, którzy wcześniej byli klientami HBO Max cała sytuacja wiąże się z problemami większymi od ekscytacji.
Miłe złego początki
Najpierw nie wiedzieli oni na jakich warunkach przejdą do korzystania z nowej oferty. Obok pakietów dla nowych klientów pojawił się jednak „Pakiet przed Max” dla tych, którzy wcześniej byli subskrybentami HBO Max. W atrakcyjnej cenie 20 zł umożliwia dostęp o biblioteki HBO, Discovery i Playera w rozdzielczości 4K z dźwiękiem Dolby Atmos.
Szybko jednak pojawiły się problemy. Doświadczyli ich ci, którzy dostęp do serwisu HBO Max wykupili na swoim smartfonie za pośrednictwem sklepu Google Play. Realizacja usługi przesz Google wiąże się z pobieraniem przez firmę 30 proc. prowizji. Dotychczas Warner Bros Discovery nie miał z tym problemu.
Teraz jednak klienci opłacający subskrypcję w ten sposób stanęli przed faktem anulowania tejże. Oznaczało to dostęp do usługi jedynie do zakończenia aktualnego okresu rozliczeniowego i brak możliwości korzystania z atrakcyjnego pakietu. O czym nikt wcześniej ich nie poinformował.
Warner Bros Discovery nie pozostawia klientów bez wsparcia
Warner Bros Discovery postanowił wyjaśnić sytuację. Subskrypcje osób korzystających z pośrednictwa Google Play rzeczywiście będą anulowane. Jednak klienci nie pozostaną bez informacji. Powinni oni otrzymać informację, którą firma również zawarła w specjalnym oświadczeniu.
Subskrypcje Klientów płacących za HBO Max przez Google Play z przyczyn technicznych nie zostaną automatycznie przeniesione do serwisu Max, o czym Klienci ci zostali poinformowani przed uruchomieniem platformy. Będą oni mieli dostęp do platformy Max do dnia poprzedzającego datę odnowienia ich subskrypcji przypadającą na dzień 11 czerwca lub później. Po upływie tego terminu otrzymają specjalne vouchery, które pozwolą im zachować na platformie Max ich wcześniejszy pakiet subskrypcji, cenę usługi (w tym zniżkę „33% na zawsze” o ile ma ona zastosowanie), funkcje i funkcjonalności, w tym profile, historię oglądania i tytuły w sekcjach “kontynuuj oglądanie” i “moja lista”. Po użyciu kodu zgodnie z instrukcją, będą mogli korzystać z „Pakietu przed Max” pod warunkiem, że nie zmienią metody płatności na bezpośrednią na stronie max.com – napisano w oświadczeniu.
Warto sprawdzać folder spam w skrzynce pocztowej. Tam mógł trafić mail z kodem, który pozwala odnowić subskrypcje na starych warunkach już bez pośrednictwa Google.
Źródło: antyweb.pl