TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Masz Adblocka? Nie będziesz mieć YouTube’a

YouTube wprowadza nowe zasady, które mają chronić jego interesy. Chodzi o zamieszczanie reklam. Osoby, które nie chcą reklam i w tym celu korzystają z adblocków już teraz mają blokowany dostęp do serwisu. Ale i dla nich jest rozwiązanie.

Właściciel YouTube’a – Google postanowił walczyć z aplikacjami blokującymi reklamy – adblockami. Reklamy pozwalają firmie na oferowanie darmowego serwisu miliardom użytkowników na całym świecie.  Korzystanie z blokad reklam to utrudnianie tego rodzaju działania.

Dlatego użytkownikom wyświetla się komunikat, że „blokery reklam nie są dozwolone na YouTubie” i pojawiają się problemy z korzystaniem przez nich z YouTube’a.

Jak przyznaje firma jest to na razie eksperyment, ale na szeroką skalę, bo prowadzony na całym świecie. Dla użytkowników, którzy chcieliby korzystać z YouTube’a, a nie chcą oglądać reklam, jest opcja wykupienia usługi  YouTube Premium.

Google przyznaje, że takie działanie „zachęca widzów z włączonymi blokerami reklam do zezwolenia na wyświetlanie reklam w YouTubie lub wypróbowania YouTube Premium”.

Wykrywanie programów blokujących reklamy nie jest niczym nowym, a inni wydawcy regularnie proszą widzów o wyłączenie oprogramowania blokującego reklamy – informuje firma.

Ile kosztuje YouTube Premium w Polsce?

W 2019 roku został w Polsce uruchomiony YouTube Premium. Abonament to koszt 23,99 zł miesięcznie. W przypadku konta rodzinnego, gdzie korzystać może z niego sześciu członków rodziny, jest to opłata w wysokości 35,99 zł miesięcznie.

Zgodnie z danymi Mediapenel YouTube’a w kwietniu 2023 r. odwiedziło 20,3 mln użytkowników. Spędzili tam średnio 6 godzin, 47 minut i 52 sekundy. Dało to serwisowi 68,5 proc. zasięgu.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze