YouTube wprowadza nowe zasady, które mają chronić jego interesy. Chodzi o zamieszczanie reklam. Osoby, które nie chcą reklam i w tym celu korzystają z adblocków już teraz mają blokowany dostęp do serwisu. Ale i dla nich jest rozwiązanie.
Właściciel YouTube’a – Google postanowił walczyć z aplikacjami blokującymi reklamy – adblockami. Reklamy pozwalają firmie na oferowanie darmowego serwisu miliardom użytkowników na całym świecie. Korzystanie z blokad reklam to utrudnianie tego rodzaju działania.
Dlatego użytkownikom wyświetla się komunikat, że „blokery reklam nie są dozwolone na YouTubie” i pojawiają się problemy z korzystaniem przez nich z YouTube’a.
Jak przyznaje firma jest to na razie eksperyment, ale na szeroką skalę, bo prowadzony na całym świecie. Dla użytkowników, którzy chcieliby korzystać z YouTube’a, a nie chcą oglądać reklam, jest opcja wykupienia usługi YouTube Premium.
Google przyznaje, że takie działanie „zachęca widzów z włączonymi blokerami reklam do zezwolenia na wyświetlanie reklam w YouTubie lub wypróbowania YouTube Premium”.
Wykrywanie programów blokujących reklamy nie jest niczym nowym, a inni wydawcy regularnie proszą widzów o wyłączenie oprogramowania blokującego reklamy – informuje firma.
Ile kosztuje YouTube Premium w Polsce?
W 2019 roku został w Polsce uruchomiony YouTube Premium. Abonament to koszt 23,99 zł miesięcznie. W przypadku konta rodzinnego, gdzie korzystać może z niego sześciu członków rodziny, jest to opłata w wysokości 35,99 zł miesięcznie.
Zgodnie z danymi Mediapenel YouTube’a w kwietniu 2023 r. odwiedziło 20,3 mln użytkowników. Spędzili tam średnio 6 godzin, 47 minut i 52 sekundy. Dało to serwisowi 68,5 proc. zasięgu.
Źródło: wirtualnemedia.pl