Prawdopodobnie nie zdajemy sobie nawet sprawy jak bardzo sztuczna inteligencja jest już wykorzystywane w otaczającym nas świecie mediów i jak łatwo możemy zostać zmanipulowani.
Spośród narzędzi GenAI (ang. generative artificial intelligence, czyli generatywnej sztucznej inteligencji), największą popularnością cieszy się ChatGPT, który już na co dzień pomaga dzieciom odrabiać zadania domowe, a rodzicom tworzyć prezentacje multimedialne. To jednak tylko wierzchołek góry lodowej możliwości jakie daje nam uczenie maszynowe na którym opiera się GenAI. Jeśli więc mamy wrażenie, że szerokie zastosowania dla niej to daleka przyszłość, to jesteśmy w grubym błędzie.
W świecie mediów działa już wiele zaawansowane narzędzia GenAI. Netflix wykorzystuje je do analizowania preferencji i personalizowania nowych treści zwiększając naszą satysfakcję nawet o 30%. Programy do edycji video mogą zwiększyć swoją efektywność o 40 proc., co przyspiesza proces produkcji bez straty jakości, a GenAI na YouTube podsuwa nam reklamy, którymi jesteśmy bardziej zainteresowani co daje większą klikalność.
Dostęp tylko dla zalogowanych użytkownikówCzytaj więcej