Sieć kablowa UPC Polska została rok temu wykupiona przez firmę P4, do której należy także Play. Pojawiły się informacje o planowanym rebrandingu, który miałyby całkowicie usunąć nazwę UPC.
Portal wirtualnemedia podaje informacje o możliwym zniknięciu nazwy UPC, która całkowicie zostanie wchłonięta przez Play. Pozwoliłoby to P4 na wprowadzenie oszczędności głównie w obszarze reklamowym. Już teraz zauważalne jest ograniczenie aktywności reklamowej UPC Polska.
Po przejęciu UPC przez Play obie marki występowały równolegle. Na stronie UPC pojawia się zarówno logo telewizji kablowej, jak i operatora telekomunikacyjnego. Jednak najczęściej tego typu transakcje skutkują zmiany szyldu na ten reprezentowany przez stronę przejmującą.
Tak było w przypadku fuzji Wizji TV z Cyfrą. Przez jakiś czas platformę cyfrową reklamowano jako Nowa Cyfra +, a następnie zostało tylko Cyfra +. Następnie po przejęciu platformy N pojawiła się wspólna usługa pod nazwą nc+. Jesienią 20189 roku przemianowano ją na Platformę Canal+, a marka N zniknęła nawet z nazw pochodzących z tej platformy. nSport+ został Canal+ Sport 5.
Czy nazwa UPC zniknie?
Nie wiadomo jakie zapisy dotyczące nazwy znalazły się z umowie między Grupą Iliad a Liberty Global przy przejęciu UPC Polska przez P4. W zapisach może znajdować się wyznaczony czas, po którym może dojść do rebrandingu.
Nawet jeśli dojdzie do zniknięcia nazwy UPC to dla klientów nic nie powinno się zmienić.
Po ukazaniu się tych informacji w mediach do sprawy odniósł się Play. Wysłał komunikat, w którym czytamy:
Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki.
Dalszej sytuacji z nazwami podległej marki to nie wyjaśnia.
Źródło: wirtualnemedia.pl, money.pl