W każdej minucie rejestruje się około 70 nowych domen, co 60 sekund powstaje 700 000 nowych statusów na Facebook, a na Ebay`u dochodzi do ponad 950 transakcji. Czy e-Sklepy nadążają za tym tempem?
Szum informacyjny, ilość kanałów dotarcia do klienta, ilość działań wykonywanych jednocześnie – to wszystko przeszkadza w procesie zakupowym. E-Sklepy stają więc jednocześnie przed dwoma wyzwaniami. Pierwsze to przedstawienie swojej oferty potencjalnemu klientowi, drugie – zbudowanie u niego lojalności po zakupie. Sprostanie tym wyzwaniom wymaga zastosowania szeregu narzędzi marketingowych. O tym na które z tych narzędzi warto zwrócić uwagę, jakimi kryteriami kierować przy wyborze i jak sprawić, by klient czuł się wyjątkowo powiedzieć mogą tylko praktycy. Spotkać ich i porozmawiać z nimi będzie można na II Kongresie eHandlu, 10 marca w Warszawie, na Stadionie Narodowym.
Pierwszy Kongres eHandlu spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem zarówno Gości, jak i Prelegentów. Jego wartość ocenić mogliśmy po ilości chętnych i pełnych salach na wykładach zaproszonych specjalistów oraz ilości odbytych rozmów kuluarowych. Dobrór Prelegentów do tegorocznej edycji Kongresu warunkowany był tak, by ich wiedza odpowiadała na wszystkie (lub prawie wszystkie) pytania, jakie poruszają w rozmowach właściciele e-Sklepów.
Wyznaczanie kierunku
“Najnowsze trendy”- zwrot, który “obciąża” wszystkich, którzy w e-Commerce planują i analizują. Z jednej strony jest pokusa, by w te najnowsze trendy inwestować – automatyzować, wchodzić w mobile, dodawać kanały sprzedaży, z drugiej ryzyko strat hamuje wiele ambicji.
Tomasz Karwatka, dyrektor zarządzający Divante opowie o tym jak nawigować w trendach. Jak się nie zgubić w gąszczu „okazji”, poprawnie dobrać obszar inwestycji i być konsekwentnym.
– Największym grzechem polskich sklepów (a pewnie i przedsiębiorców – sam biję się w pierś) jest myślenie zbyt krótkim horyzontem i brak konsekwencji. Od 2008 ogłaszamy, że każdy kolejny rok będzie rokiem mobile, skutkiem czego mobilna rewolucja przejeżdża nam pod nosem. Podobnie rzecz ma się z każdą technologiczną nowinką. By wysforować się na prowadzenie trzeba zobaczyć aplikacje dla obecnych technologii w perspektywie kilku lat a następnie konsekwentnie tam podążać – mówi Tomasz Karwatka.
Wartościowe case study
Organizator Kongresu eHandlu stawia na wiedzę praktyczną. Właśnie dlatego prelegentami tej edycji będą m.in. Jarosław Królewski (HG Intelligence) oraz Wojciech Chochołowicz (Gino Rossi), którzy opowiedzą o pierwszym w Polsce wdrożeniu techonologii BLE (beacon) w segmencie retail
Na drugim Kongresie eHandlu nie zostaną pominięte też zawsze istotne w praktyce e-Commerce zagadnienia prawa i zarządzania:
- Zmiany w prawie, jakie nadal sprawiają zarówno kupującym jak i sprzedającym najwięcej problemów omówi Marcin Błaszyk z Kancelaria Leśkiewicz Jarosiński Błaszyk.
- O metodach na dodanie z zewnątrz mocy do biznesu, pracy z korporacjami, budowaniu partnerstw, globalizacji, budowaniu kapitału i szukaniu inspiracji z zewnątrz opowie Grzegorz Albreht – niezależny doradca i mentor.
Kongres eHandlu tym różni się od innych imprez tego typu, że odpowiada na bieżące pytania branży e-Commerce. Prelegenci kongresu to praktycy. Zdają sobie sprawę z czym na co dzień borykają się poszczególne działy e-Sklepów. Dzielą się swoją wiedzą, bo są zdania, że nie można myśleć w kategoriach “albo – albo”. Trzeba godzić doskonałą obsługę klienta z jakością produktu, umiejętnym marketingiem, korzystaniem z najnowszych trendów a do tego realną oceną możliwości na rynku. Wszystkich tych, których interesuje praktyczna wiedza o e-Commerce nie może zabraknąć na Stadionie Narodowym w Warszawie 10 marca!
Więcej informacji, pełna agenda oraz możliwość rezerwacji biletów na stronie – www.kongres-ehandlu.pl