Ostatniego dnia lutego 2022 r. pojawiły się problemy w realizacji płatności BLIK-iem. Dotyczyły zarówno przelewów pomiędzy użytkownikami usługi jak i płatności zewnętrznych.
Sytuacja na Ukrainie wywołuje różne reakcje także w naszym kraju. Wiele osób wypłaca pieniądze z bankomatów i pobiera gotówkę w bankach. Przez co posługiwanie się fizycznymi pieniędzmi jest utrudnione, bo coraz trudniej jest je wypłacić.
Rozwiązaniem może być BLIK, który jest jedną z ulubionych płatności Polaków. Jednak 28.02.2022 r. i ta metoda odnotowała trudności. Pojawiły się problemy z realizacją płatności za pomocą platformy.

Użytkownicy mieli problemy zarówno przy realizacji płatności zewnętrznych, jak i przy przelewach między sobą.
BLIK był świadomy problemów i chociaż nie podawano jej przyczyny, to zapewniano, że trwają prace nad rozwiązaniem.
Niestety problemy płatności i usług bankowych nie dotyczyły samego BLIK-a, ale również innych aspektów bankowości. Nie wiadomo do końca czy i w jaki sposób jedne i drugie są ze sobą powiązane.
Źródło: android.com.pl, downdetecotr, blik