TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Zjazdowe podsumowania

Od zakończenia czwartego Lokalnego Zjazdu MiŚOT w Poznaniu minął już prawie miesiąc. Organizatorzy nadal odbierają wiele informacji od uczestników z ciekawymi uwagami, również pochwałami, a przede wszystkim sugestiami, że… zjazdy powinny odbywać się nadal. Czy tak będzie, dowiemy się w styczniu, gdy Grupa MiŚOT przedstawi propozycję wydarzeń planowanych na 2023 rok dla małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych.

Uczestnicy poznańskiego zjazdu zostali poproszeni o wypełnienie ankiety, w której mogli podzielić się uwagami o wydarzeniu. Wpłynęło kilkadziesiąt odpowiedzi. Ankietowani bardzo wysoko ocenili termin zjazdu (branżowe podsumowanie roku), lokalizację (Poznań i hotele) oraz klimat Meliny, czyli tradycyjnego miejsca spotkań operatorów. Lepsze recenzje zebrał hotel Novotel, w którym odbywała się część merytoryczna i wystawowa. Before Party i Gala zostały zorganizowane w pobliskim hotelu Andersia – w tym wypadku pojawiły się sugestie dotyczące wyżywienia i jakości obsługi. Organizatorzy zapewniają, że przy ustalaniu kolejnych wydarzeń wezmą pod uwagę wszystkie uwagi uczestników z tym związane. 

Dobra komunikacja

Gościom zjazdu bardzo podobała się strona internetowa wydarzenia i fanpage MiŚOT, gdzie przez kilka miesięcy prowadzona była komunikacja. Wysoko ocenili liczbę i jakość komunikatów na temat wydarzenia. Jeśli chodzi o merytorykę, to podkreślano, że w pierwszym dniu panele i wykłady odbywały się w trzech salach równolegle, a w drugim w dwóch. Każdym mógł wybierać. Oznaczało to jednak, że nie dało się wziąć udziału we wszystkich prelekcjach. Na szczęście będą one dostępne online w ramach MiŚOT Akademii.

Zjazd merytoryką stał

Spośród propozycji programowych ankietowani najwyżej ocenili MiŚOT-owy Hyde Park, blok poświęcony TeleSynergii, raporty prezesa KIKE o stanie rynku telekomunikacyjnego i o wpływach zarządców dróg za dostęp do pasa drogowego, wykłady: o perspektywach gospodarczych na 2023 rok, o prowadzeniu inwestycji telekomunikacyjnych, o tym, jak zarobić na IoT, o podnoszeniu wydajności osobistej managera i jego organizacji, o Lokalnych.pl, o komercyjnym wykorzystaniu polskiej sieci LoRaWAN, o podwyżce cen o inflację oraz prezentacje techniczne, w tym sponsorskie. W komentarzach wielokrotnie przewijała się opinia, że zjazd stał merytoryką i była ona jego najmocniejszą stronę. 

Uczestnicy w komentarzach próbowali porównywać zjazdy do innych wydarzeń dla branży telekomunikacyjnej i tu opinie były jednoznacznie pozytywne. Gdy dodamy do tego wysokie oceny ekipy organizacyjnej i służb technicznych, to będzie można stwierdzić, że uczestnicy czuli się w Poznaniu dobrze zaopiekowani i nie mieli poczucia, że zmarnowali pieniądze przeznaczone na wejściówki.

Nie tylko wykłady

W stolicy Wielkopolski nie samą merytoryką żyli jednak zjazdowicze. Prawie 85 proc. ankietowanych odwiedziło Melinę, czyli miejsce spotkań i długich dyskusji uczestników. Podobał się jej lokalny wystrój i aranżacja baru. Z występów artystycznych najwyżej oceniono koncert zespołu Sztywny Pal Azji i stand-up Radiowców Bez Cenzury. Mniej fanów miał “Koncert pełen niespodzianek” podczas Gali, choć niespodzianek, które zaskoczyły nawet organizatorów, na nim nie zabrakło.

Uczestnicy chwalili Strefę VR i konkursy w niej prowadzone, a przede wszystkim wycieczki do siedziby Beyond.pl. Możliwość odwiedzenia poznańskiego date center okazała się jednym z hitów tego zjazdu. 

Koncert życzeń

Wpłynęło również wiele nieoczywistych, czasami nawet sprzecznych uwag i oczekiwań. Organizatorzy są wdzięczni za ich przekazanie, ale obawiają się, że trudno będzie sprostać wszystkim. Zjazdowicze życzyli sobie na przykład: więcej ścieżek merytorycznych i jednocześnie mniej merytoryki, więcej zabawy, ale i mniej rozrywek, więcej słodkich przekąsek, ale i mniej słodyczy i więcej dietetycznych potraw, mniej mocnych alkoholi i więcej piwa – a jednocześnie mniej złocistego płynu, bo tuczy, zamiast tego więcej wódki.

Podkreślano, że w przyszłości koncerty powinny być w tym samym hotelu co część merytoryczna. Uczestnicy sugerowali, by wybierać miejsca z dala od centrów dużych miast, bo wtedy więcej czasu można będzie poświęcić na atrakcje zjazdowe, parkingi będą tańsze i można w całości oddać się integracji środowiskowej. 

Wpłynęło również kilkadziesiąt propozycji tematów wykładów, które warto będzie uwzględnić na kolejnych wydarzeniach. Ciekawa wydaje się również sugestia głosowania na najbardziej oczekiwane wykłady – te najpopularniejsze wśród przyszłych uczestników powinny trafić na salę główną w najlepszych czasach. 

Zwycięzcy konkursu związanego z wypełnieniem ankiet

Maciej z Systemii (otrzyma on nagrodę główną – bon do sklepu MiŚOT o wartości 500 złotych) oraz Artur z G.ART Technology, Ilona (Syrion), Paweł (ITS Network Solution/ORGANARIUS), Mariusz (Skynet) i Jakub (LandTech), którzy otrzymają nagrody dodatkowe – bony do sklepu MiŚOT o wartości 100 złotych.

Czytaj także:

Lokalny Zjazd MiŚOT w Kołobrzegu – dzień drugi

Lokalny Zjazd MiŚOT w Kołobrzegu – dzień pierwszy

Lokalne zjazdy przyciągają nowych MiŚOT-ów

Mali i średni operatorzy zjednoczeni – relacja z Lokalnego Zjazdu MiŚOT w Janowie Podlaskim

Zjazd MiŚOT – podsumowanie

Paweł Gniadek
Paweł Gniadek
Doświadczony ekspert w obszarze komunikacji, z ponad 25-letnim stażem, ma w dorobku pracę w mediach, agencjach public relations, jak również spółkach, także dużych - giełdowych. Wraz ze współpracownikami tworzył efektywne struktury komunikacyjne i promocyjne, przygotował i nadzorował w obszarze komunikacji i promocji wiele skutecznych projektów (np. IPO, duże przejęcia, sprzedaż, konsolidacja) i kampanii, nadzorował i prowadził ambitne i bardzo efektywne projekty sponsoringowe, opracował regulacje z obszaru promocji – strategie public relations, strategie marki, strategie CSR, zasady sponsoringu, zasady promocji – a przede wszystkim skutecznie je wdrażał. W dorobku ma (wraz z zespołami) liczne nagrody i wyróżnienia, w tym m.in. wiele nagród za najlepszy raport roczny, a także przyznawane przez Gazetę Giełdy „Parkiet” dwie pierwsze nagrody za najlepsze relacje inwestorskie w latach 2014 i 2015. W 2012 roku otrzymał tytuł „Człowiek PR-u 2012” przyznawany przez branżowy miesięcznik Brief.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze