W minionym roku wzrosło wykorzystanie usług do zarządzania mediami opartych na sztucznej inteligencji. To głównie analiza wizualna AI i transkrypcje głosowe tekstu. Coraz częściej pojawiają się także narzędzia oparte na chmurze.
Szwedzka firma analityczna iconik stworzyła raport wskazujący, że przez pandemię zauważono potrzebę zdalnego dostępu do aktywów i zapotrzebowanie na treści wideo. Konsumpcja tych ostatnich wzrosła aż piętnastokrotnie w ciągu zaledwie 5 lat.
Wartość w treściach wideo zauważyły różne firmy. Wykorzystują one taki sposób przekazu w docieraniu do klientów, ale też by bardziej zaangażować pracowników.
Rozwój mediów to także połączenie rozwiązań natywnych dla chmury i współpracy zdalnej. Rozwiązania chmury natywnej stosuje coraz więcej organizacji, by ułatwić sobie zarządzanie większą liczbą multimediów. Obecnie organizacje w chmurze przechowują o 144 proc. więcej treści multimedialnych niż jeszcze rok temu.
Większą oglądalność osiąga się wykorzystując usługi AI związane z analizą wizualną AI i transkrypcję głosową. W samym 2021 roku te elementy odnotowały wzrost zainteresowań aż o 886 proc.
Źródło:wirtualnemedia.pl