Ile kosztuje tablet?

Klienci małych firm ETTH często pytają czy mogą otrzymać do którejś z ofert tablet. Globalni operatorzy jak T-Mobile, TP SA – Orange, Plus, Play kuszą Klientów właśnie taką możliwością. Przyjrzyjmy się jednak z bliska opłacalności takiej oferty. Przedstawiamy wybrane oferty, by sprawdzić, po jakie kwoty Klient będzie musiał sięgnąć do portfela .     W Plusie wybierając najnowszego iPada w abonamencie za 99,90 zł miesięcznie i wpłacając przy podpisywaniu 24 miesięcznej umowy 1300 zł, klient oddaje dodatkowo 300 zł więcej porównując do ceny rynkowej urządzenia.

ipad 16 gb small
słupki

 
W przypadku innej oferty Plusa – tabletu Samsung pozwalającego na odbiór LTE– na koniec umowy klient przepłaca 870 zł, choć już na początku zapłaci za sprzęt ok. 700 zł. W Orange i T-Mobile oferta z najnowszym iPadem kosztuje klienta 400–500 zł więcej po podsumowaniu wartości dwuletniej umowy. Pieniądze, które wyłożymy przy podpisaniu umowy to odpowiednio: w Orange 1500 zł, a w T-Mobile – 700 zł. Łączna suma zapłacona przez klienta po dwóch latach – na którą składają się i internet mobilny, i cena sprzętu – jest w niektórych wariantach na tyle droga, że moglibyśmy zakupić jeszcze jeden tablet. W TP SA – Orange, który oferuje Alcatela – po dwóch latach klient oddaje operatorowi  za mobilny internet i tablet kwotę około 2600 zł czyli o 1100 zł więcej niż cena zakupu tabletu w sklepie. W T-Mobile z ofertą Samsunga 7-calowego – klient przepłaca 700 zł. Natomiast w Play iPada mini kupić można za 0 zł w abonamencie miesięcznym 149 zł, ale ostatecznie wychodzi to drożej prawie o 800 zł.
galaxy tab 2
Za iPada 10-calowego przepłaca się aż 1200 zł, a za 7-calowego Samsunga 300 zł.   Podsumowując, warto przy wybieraniu operatora internetowego, wziąć do ręki kalkulator i porównać koszt pakietu z tabletem z ofertą samego pakietu internetowego. Nawet jeśli nie stać nas na zakup tableta w sklepie za gotówkę, możemy skorzystać z systemu ratalnego, który przy powyższych przykładach wypada bardzo korzystanie. Warto przy okazji zaznaczyć, że prędkości oferowane przez duże firmy często obwarowane są mnóstwem ograniczeń i najczęściej będziemy mówić o pakietach danych do wykorzystania, podczas gdy lokalni operatorzy ETTH oferują nam łącza szybkie (do 1 GB), nowoczesne i symetryczne, a przede wszystkim możemy z nich korzystać bez żadnych ograniczeń.
* Naszych wyliczeń dokonaliśmy, zakładając że średni koszt roczny internetu (limit górny 5Gb) bez dodatków sprzętowych przyjęty we wszystkich przypadkach to 500zł. Tak więc: przy umowie 24 miesięcznej za sam internet zapłacimy 1000 zł, natomiast w ofercie z Ipadem 2397,60 zł. Po odjęciu 1000zł od 2397,60 zł wychodzi nam ile tak naprawdę dopłacamy w ciągu 24 miesięcy za to, że mamy tablet. Do wyniku należałoby jeszcze dodać wpłatę początkową za sprzęt, której niejednokrotnie żąda od nas operator.
Ceny sprzętu na dzień dzisiejszy spadły więc kwoty zawarte w artykule dynamicznie się zmieniają. Dane użyte przez nas zaktualizowane zostały w miesiącu marcu.
 

Dzieci w sieci

Bezpieczeństwo dzieci w Internecie – o problemie przestępczości internetowej wymierzonej w najmłodszych
Nasze dzieci bardzo chętnie spędzają czas przed komputerem. Gry, społeczności internetowe (Nasza-klasa, Fotka.pl, Facebook), komunikatory internetowe (Gadu-Gadu, Tlen), a także różne strony rozrywkowe są często ulubioną rozrywką ukochanych pociech. Większość dzieci wychowuje się z komputerem w domu, ma nieograniczony dostęp do Internetu i tym samym zupełną swobodę w sposobie użytkowania wirtualnej rzeczywistości. Niestety, o ile Internet jest bogatym źródłem wiedzy, informacji przydatnej również małoletnim, o tyle jest również pełen zagrożeń, zwłaszcza tych czyhających na najmłodszych jego użytkowników i na wpływowe nastolatki.
Temat zagrożeń czyhających na dzieci w sieci był niejednokrotnie poruszany przez media, zarówno te wirtualne, jak i tradycyjne. W celu uświadamiania problemu przeprowadzane się kampanie społeczne, edukuje się dzieci w szkołach oraz rodziców. To oni w największym stopniu odpowiadają za bezpieczeństwo swoich pociech.
Pomimo nagłaśniania tematu oraz zwiększenia świadomości ludzi w zakresie zagrożeń wynikających z korzystania z sieci przez małoletnich, temat ten jest ciągle ważny i ciągle niewystarczająco znany wszystkim wychowującym dzieci. Dlatego właśnie zajmujemy się nim dziś ponownie.
 

Wywiad z managerem projektu Twj Internet

0


Niniejszym zamieszczamy dla Państwa obszerny wywiad z pomysłodawcą, managerem projektu oraz redaktorem naczelnym magazynu Twój Internet, Krzysztofem Fujarskim.
Wywiad został przeprowadzony przez redakcję Aptus w lutym 2013r.
Poniżej lista pytań …

  1. Czym jest projekt Twj Internet? Do kogo jest kierowany i jakie kwestie porusza?
  2. Skąd pomysł na stworzenie magazynu o takim profilu?
  3. Czy w dobie globalnej cyfryzacji nie obawiał się Pan stworzenia magazynu drukowanego?
  4. Jesteście już po wydaniu trzech numerów, jakie zmiany zachodziły w każdym  z numerów?
  5. Jakimi sukcesami możecie się już pochwalić?
  6. Jakie macie plany wydawnicze i założenia na 2013 r.?
  7. Jak według Pana Internet będzie się zmieniał za kilka lat?
  8. Jest Pan naprawdę przekonany, że mali operatorzy Internetowi oferują lepsze usługi?
  9. Czy nie uważa Pan, że język używany w artykułach jest zbyt techniczny?
  10. Twój Internet to tylko magazyn dla operatorów, czy jest w nim miejsce dla innych branż?

… oraz pełny wywiad:

(Aptus) Czym jest projekt Twj Internet? Do kogo jest kierowany i jakie kwestie porusza?

(Krzysztof Fujarski)        Projekt „Twój Internet” skierowany jest przede wszystkim do użytkowników sieci globalnej, czyli do bardzo szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców. Magazyn wydawany jest w ścisłej współpracy z lokalnymi operatorami, dostawcami Internetu szerokopasmowego. Stąd też głównym zadaniem projektu jest edukacja czytelników. Zależy nam aby byli świadomymi i dojrzałymi użytkownikami sieci, zwłaszcza sieci szerokopasmowej. Dzięki tej współpracy,  dystrybucja magazynu drukowanego odbywa się w większości na obszarach, gdzie swoje usługi oferują lokalni dostawcy łącz szerokopasmowych.
                W magazynie, ale także w artykułach na stronie www, pokazujemy jak optymalnie wykorzystać sieć, zwłaszcza mając łącze szerokopasmowe. Naszą misją jest również ukazywanie zagrożeń płynących z używania sieci Internet, uświadomienie pułapek, jakie czasem stosują niektórzy globalni dostawcy łącz. Piszemy o tym w naszej stałej rubryce „Obnażamy reklamy”.
                W naszym periodyku znaczący nacisk stawiamy także na rozrywkę. Organizowane są liczne konkursy w wydaniu drukowanym oraz na naszej stronie www.twojinternet.pl jak i fanpage’u FB. Magazyn cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony sponsorów, stąd nagrody w konkursach zawsze są bardzo atrakcyjne.

powrt …


(A) Skąd pomysł na stworzenie magazynu o takim profilu?

(KF)       Pomysł jest odpowiedzią na potrzeby rynku. Projekt pilotażowy powstał na zasobach jednego z operatorów i odniósł niebywały sukces. Następnie przeprowadziłem rozmowy z kilkoma właścicielami zaprzyjaźnionych sieci internetowych, aby uzyskać inne spojrzenie na temat. Te rozmowy uświadomiły nam że poziom wiedzy technologicznej przeciętnego użytkownika ich usług jest niewystarczający. Stąd narodził się pomysł na wspólne finansowanie projektu, który pomoże nie tylko w edukacji mieszkańców, ale także przedstawi lokalnych operatorów z innej perspektywy. Z perspektywy niezależnej redakcji, która uwydatni zalety lokalnych sieci, na tle globalnych operatorów.

powrt …


(A) Czy w dobie globalnej cyfryzacji nie obawiał się Pan stworzenia magazynu drukowanego?

(KF)       Projekt to nie tylko wydanie drukowane. Papierowe wydanie ma za zadanie dotrzeć do tych czytelników, którzy rzadziej korzystają z sieci oraz zachęcić ich do odwiedzenia naszych stron www.. Niestety z braku miejsca w magazynie drukowanym, i jego ekonomicznego zadania w gazetce drukujemy często artykuły w skróconej formie. Integralną częścią projektu jest nasz serwis internetowy, w którym czytelnik znajdzie pełne wersje informacji z dwumiesięcznika oraz te, które z różnych względów w wersji papierowej się nie zmieściły.

powrt …


(A) Jesteście już po wydaniu trzech numerów, jakie zmiany zachodziły w każdym  z numerów?

(KF)       Największe zmiany zaszły w zasadzie jeszcze przed wydaniem pierwszego numeru, łącznie z nazwą. Początkowo projekt nosił nazwę „Internet Jest Najważniejszy”. Nazwa miała pokazać ludziom, jak zmieniają się media w Polsce. Uzmysłowić, że obecnie mając dostęp do sieci Internet, przeciętny Polak, może nie korzystać z telewizji, prasy, czy iść na zakupy do sklepu – większość tych rzeczy znajdzie w sieci. Swoistym paradoksem jest to, że właśnie dzięki tradycyjnemu, papierowemu wydaniu nakłaniamy czytelników, do odchodzenia od papierowej formy mediów J. Tak jak wspomniałem wcześniej, wersja drukowana jest tylko narzędziem dotarcia do tych czytelników, którzy z sieci korzystają rzadziej. Chcemy ich przekonać, że Internet jest im naprawdę potrzebny i może ułatwić wiele codziennych spraw.
                W momencie, gdy okazało się, że już pierwsze wydanie wydrukowane zostanie w nakładzie przekraczającym 100 tys. egzemplarzy, uznaliśmy że nazwę należy zmienić. Prócz Internetu jest wiele ważniejszych wartości , jak miłość, rodzina, zdrowie itp. Stąd decyzja o zmianie nazwy projektu na „Twój Internet”. Bo to przecież to „Twój” magazyn drogi Czytelniku, „Tobie” ma służyć.
                Jeśli chodzi o inne zmiany, to przede wszystkim są one wynikiem wsłuchiwania się w potrzebę operatorów biorących udział w projekcie, ale także w oczekiwania czytelników. Uważam, że każdy kolejny numer jest lepszy od poprzednich. Jestem przekonany , że następne numery wciąż będą się rozwijać. Pomysłów i miejsc do rozwoju jest jeszcze naprawdę sporo.

powrt …


(A) Jakimi sukcesami możecie się już pochwalić?

(KF)       Jeśli chodzi o największy sukces tych pierwszych wydań – to jest nim bez wątpienia nakład. Pierwsze trzy wydania magazynu zostały łącznie rozprowadzone w ilości 320 000 egzemplarzy.
                Nie sposób, nie wspomnieć także o naszym sukcesie wśród czytelników. Nasz profil na Facebook’u posiada już znaczącą liczbę pond 5000 aktywnych fanów. W grudniowym konkursie fotograficznym na adres redakcji nadeszło blisko 60 aktywnych zgłoszeń, co uważam za bardzo duży sukces, jak na tak krótki “staż” magazynu.
                Zostaliśmy również pozytywnie zaskoczeni ciepłym przyjęciem wśród operatorów. Często słyszymy, że już dawno myśleli o podobnej inicjatywie lub nie zdawali sobie sprawy jak pomocne może być takie narzędzie.
                Należy nadmienić w tym miejscu, iż projekt na samym początku otrzymał poparcie ze strony „Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego e-Południe”. Dlaczego akurat e-Południe? Pierwsze firmy, które wzięły udział w projekcie były z woj. śląskiego. Na dzień dzisiejszy, po trzech numerach mamy wśród partnerów firmy z Pomorza, Łodzi, Wielkopolski, czy Polski wschodniej. Z każdym numerem firm partnerskich przybywa.
                Projekt ten uzyskał także pozytywną opinię wśród firm-członków zrzeszonych w Krajowej Izbie Komunikacji Elektronicznej.

powrt …


(A) Jakie macie plany wydawnicze i założenia na 2013 r.?

(KF)       Plany redakcyjne na ten rok opisaliśmy w przygotowanym przez nas media planie. Zainteresowanych szczegółami zapraszamy do kontaktu mailowego. W bieżącym roku na pewno ukaże się 6 wydań drukowanego magazynu. Będzie się ukazywał w takiej samej częstotliwości tak jak do tej pory – raz na dwa miesiące. Tematów z pewnością nam nie zabraknie. Na pewno, dużą część naszych wysiłków włożymy w rozbudowę naszego serwisu internetowego. Widzimy i piszemy o tym jakie możliwości dają usługi Internetowe, więc przede wszystkim tego medium używamy do  kontaktu z naszymi czytelnikami.
                Nowością natomiast będzie wydanie drukowanej wersji specjalnej magazynu, ale o tym jeszcze nie chciałbym mówić zbyt wiele. Ekskluzywna forma, nowy layout, więcej artykułów – krótko mówiąc inne wydanie. Wersja specjalna będzie też doskonałym miejscem dla partnerów B2B, którzy będą chcieli pokazać się wśród najlepszych. Będzie to wydanie o mniejszym nakładzie aniżeli nasz dwumiesięcznik. Wraz z nakładem zmieni się również forma dystrybucji tego magazynu, które w głównej mierze oparta będzie na prenumeracie.

powrt …


(A) Jak według Pana Internet będzie się zmieniał za kilka lat?

(KF)       Internet jest najmłodszym z mediów. Na przestrzeni ostatnich lat bardzo się rozwinął i z pewnością działo się tak będzie nadal. Cała gałąź rynku technologicznego jest tą, która rozwija się najdynamiczniej. Wraz z rozwojem nowych technologii internetowych pojawią się z pewnością nowe usługi. Co za tym idzie, będzie potrzeba czasu aby się z nimi zaznajomić. Wielu użytkowników obawia się nowości, nie wiedząc czego można się spodziewać.
                I tutaj właśnie widzę pole działania dla naszego projektu. My staramy się przybliżać czytelnikom pewne nowe usługi, technologie w sposób, który  jest dla nich przyjazny. Już teraz wymieniamy się publikacją użytecznych artykułów, także z dostawcami nowych usług. Zawsze też będziemy stawiać nacisk na pokazywanie takich usług, które w pełni pozwolą na wykorzystanie dużych transferów.

powrt …


(A) Jest Pan naprawdę przekonany, że mali operatorzy Internetowi oferują lepsze usługi?

(KF) Tak. I mówię to nie dlatego, że sam wywodzę się z tego grona. Przede wszystkim znam technologie, które stosują lokalni operatorzy. Zapraszam do lektury najnowszego lutowego wydania magazynu, gdzie opisana jest różnica najpopularniejszych technologii przewodowych stosowanych w Polsce (w kolejnych wydaniach przyjrzymy się także technicznym aspektom łącz bezprzewodowych).
                Z lokalnymi operatorami często jest tak, że mają naprawdę świetne usługi, tylko brak im  środków na drogi marketing. Poza różnicami w technologiach, “mali” operatorzy mają jeszcze jedną ważną zaletę – są blisko swoich abonentów. Tutaj zawsze jest realny monter, który doradzi, podłączy Internet i z reguły nie wyjdzie od klienta, dopóki ten nie będzie wiedział jak używać swojego łącza. Ponadto, dzięki takim instytucjom jak Stowarzyszenie e-Południe, czy Izba gospodarcza KIKE, „mali” operatorzy coraz częściej oferują swoje usługi zdecydowanie w bardziej konkurencyjnych cenach od operatorów globalnych, którzy nierzadko w swoich ofertach ukrywają koszty ogromnych kampanii reklamowych.

powrt …


(A) Czy nie uważa Pan, że język używany w artykułach jest zbyt techniczny?

(KF)       Zwracano nam uwagę na ten aspekt. Staramy się jak możemy, aby nie używać zbyt dużo technicznego języka. Zależy nam tak aby przekazywane informacje były zrozumiałe dla każdego. Często prosimy fachowców o napisanie instrukcji dla jakiejś usługi internetowej lub o opisanie pewnych parametrów. Taki tekst jest wnikliwie czytany i redagowany przez osobę z wykształceniem polonistycznym. Taki zabieg czyni nasze artykuły bardzo przystępnymi. Z drugiej jednak strony, nie zawsze możliwe jest pominięcie pewnych sformułowań czy nazewnictwa technicznego.. Mam nadzieję, że rozsądnie wyważamy wykorzystanie terminologii technicznej wraz z używaniem języka potocznego.
                Chętnie dowiedziałbym się jakie są w tym temacie oczekiwania czytelników. Nie wykluczone, że niebawem przeprowadzimy ankietę wśród naszych odbiorców na ten temat.

powrt …


(A) Twój Internet to tylko magazyn dla operatorów, czy jest w nim miejsce dla innych branż?

(KF) Twój Internet powstał z potrzeby stworzenia kanału informacyjno-edukacyjnego łączącego operatorów z ich potencjalnymi klientami. Z pewnością jest to jego najważniejsze jego zadanie. Nie zamierzamy tego zmieniać. Istnieje jednak wiele możliwych pól współpracy z naszym magazynem dla każdej z branż. Bo tak naprawdę chyba nie ma w tej chwili firmy, która nie była by dostępna w Internecie. A jeśli jeszcze jej tam nie ma , tylko kwestią czasu jest to kiedy się w nim znajdzie.
                Można z nami współpracować na kilka sposobów. Obecnie współpracujemy z innymi mediami, często także lokalnymi. Np. Miesięcznik „Nasze Miasto” przedrukowuje nasze artykuły miesiąca w swoim wydaniu. Z firmą Aptus współpracujemy wymieniając się użytecznymi dla czytelników artykułami. Natomiast inne firmy piszą do naszego magazynu opisy, instrukcje swoich usług, czy też opisują zasady bezpieczeństwa. Zresztą wiele artykułów oraz inspiracji do artykułów podsyłają nam sami operatorzy biorący udział w projekcie.
                Chętnie nawiązujemy także współpracę z firmami, które oprócz artykułów sponsorują dla naszych czytelników bardzo atrakcyjne nagrody do konkursów. Oczywiście każda firma działająca w Internecie może skorzystać na łamach naszego magazynu z płatnej reklamy swoich usług. Do współpracy zapraszamy wszystkich. Nasze hasło to: „Działasz w Internecie, zareklamuj się w gazecie”.

(A) Dziękuję Panu za rozmowę.

(KF)       Dziękuję serdecznie i pozdrawiam wszystkich czytelników.

powrt …

JUŻ JEST W SIECI DO POBRANIA NAJNOWSZY NUMER!

0

Twój Internet przygotowujemy specjalnie dla Ciebie!
Znajdź swoje miasto i kliknij w okładkę.

Twój Internet kwiecień'13Miasta: Chorzów, Katowice, Siemianowice Śląskie.
 
 
 

Miasta: Czerwionka-Leszczyny, Gdynia, Jaworzno, Rybnik, TychyTwój Internet kwiecień'13

 
 
 
Miasta: całe województwo wielkopolskieTwój Internet kwiecień'13
 
 
 

Twój Internet kwiecień'13

 Miasta: Bełk, Bielsko-Biała, Borowa Wieś, Bujaków, Bytom, Chorzów, Chrzanów, Czechowice-Dziedzice, Czeladź, Czerwionka-Leszczyny, Chudów, Czuchów Dąbrowa Górnicza, Dębieńsko, Katowice, Krzyżowice, Książenice, Łaziska Górne, Mysłowice, Nowa Wieś, Ornontowice,Orzesze, Orzesze-Gardawice, Orzesze-Jaśkowice, Orzesze-Królówka, Orzesze-Mościska, Orzesze-Woszczyce, Orzesze-Zawada, Orzesze-Zawiść, Orzesze-Zazdrość, Orzesze-Zgoń, Osiny, Palowice, Paniowy, Paniówki, Pawłowice, Pniówek, Przyszowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Stanowice, Szczejkowice, Świętochłowice, Żory.

 
Twój Internet kwiecień'13Miasta: Borkowo, Bydgoszcz, Ciechanów, Cieszyn, Gdańsk, Kcynia, Płońsk, Prudnik, Radzionków, Rogowo, Szubin, Zawiercie, Żniń.
 
 
 
 
 

Jak szybki jest Twój Internet?

0


Jak sprawdzić prędkość łącza Internetowego?

Czy wybierając dany pakiet mamy pewność, że otrzymamy obiecaną prędkość?

Jak to sprawdzić?

Metod jest wiele. Najprostsza polega na pobraniu jakiegoś pliku ze strony internetowej poprzez zastosowanie rożnych narzędzi powszechnie dostępnych w sieci np. speedtest.net.

Na speedtest.net można wybrać serwer, względem którego zostanie dokonany pomiar. Narzędzie pozwala także zrozumieć, że nie tylko wydajność łącza ma znaczenie, ale możliwości źródła wysyłającego dane są równie istotne.

Pobierając dane z serwera np. z Japonii należy pamiętać, że sygnał po drodze przechodzi przez wiele styków międzyoperatorskich.

Miarodajną ocenę prędkości łącza może dać kilkukrotny pomiar prędkości względem różnych serwerów o rożnych porach dnia.

Należy pamiętać, że w trakcie pomiaru łącze musi być wolne tj. nic nie może być ściągane, ani żaden inny komputer w sieci domowej nie może korzystać z Internetu. Związane jest to z tym, że limit przyznawany jest przez operatora na całe łącze, a więc mając limit ustalony na poziomie np. 8Mb/s nie będziemy w stanie pobierać jednocześnie dwóch plików z taką prędkością.  Wskazana prędkość zostanie podzielona na poszczególne jednoczesne transfery  – według powyższego przykładu na dwa, czyli maksymalna prędkość dla każdego transferu wyniesie 4Mb/s.

Dlaczego przeglądarka pokazuje, że pobieram dane z prędkością 1MB, a mój pakiet powinien pozwalać na 8?

Często pomiar prędkości wykonywany jest przez pobieranie większego pliku ze strony internetowej. Należy pamiętać jednak, że prędkości pokazywane przez przeglądarkę wyrażone są w MB/s – megabajtach na sekundę, a nie w Mb/s  – megabitach na sekundę. Ogólnie przyjętą jednostką do określania prędkości łącza jest Mb/s. Przelicznik między MB/s a Mb/s to 1:8, czyli:

–  1 megabajt to 8 megabitów.
 

I na koniec w formie żartu 🙂
Czy osiem HOBBITW to jeden HOBBAJT?

Porwnanie technologii przewodowych

0

Porównanie możliwych transferów w technologiach przewodowych dostępu do sieci Internet.


“Internet w technologii ETHERNET jest jak zdrowa żywność, bez zbędnych dodatków i konserwantów. Technologie DSL i kanału zwrotnego telewizji kablowej zaczynają być przestarzałe, bo powstały w czasach, kiedy zakładano,że internauci tylko odbierają informacje. Firmy zrzeszone w KIKE dostarczają niczym nieograniczony technologicznie czysty sygnał Internetowy, bez użycia zbytecznej technologii (LTE, DSL, UMTS ani GSM, itp.) Komputery od latposiadają wbudowany port do korzystania z tego medium, należy więc zadać sobie pytanie: dlaczego podłączać się do źródła Internetu poprzez masę ograniczających “przejściówek” ze z gry ustalonym limitem swoichmożliwości?” – mwi Arkadiusz Binder.(Wiceprezes Krajowej Izby Komunikacji).

 
Technologia xDSL
UWAGA Operatorzy telefonii stacjonarnych dysponują technologią, która najbardziej ogranicza transfery wysyłania
Technologia Ethernet
UWAGA Usługa  Ethernet może być także świadczona w technologii FTTH (fiber to the home), czyli światłowodem wprost do mieszkania
Technologia DOCSIS
UWAGA*Mimo, iż telewizje kablowe mają techniczne możliwości świadczenia transferów semisymetrycznych, to często w praktyce ograniczają UPLOAD.
LEGENDA / słownik:
1Gb/s = 1024 Mb/s
W tabeli podano największe teoretycznie możliwe transfery danych.
W praktyce prędkości są niższe, często uzależnione od wielu lokalnych i zdalnych czynników oraz wykupionego pakietu.
W kolejnych numerach Twój Internet przedstawimy porównanie transferów w technologiach bezprzewodowych.
Pojawi się porównanie technologii Wi-Fi, GSM, LTE czy Wimax. Omówimy także stosowane LIMITY transferów.

Obnażamy reklamy! Zaniżony upload w telewizjach kablowych

0

W tym artykule przedstawimy jakie prędkości oferują cztery popularne sieci telewizji kablowych.
Poniższy schemat uporządkowany jest według ofert wybranych operatorów telewizji kablowej od najniższych do niewiele wyższych prędkości wysyłania.

Okazuje się, że prędkości pobierania mogą być całkiem imponujące, jednak nieadekwatne do prędkości wysyłania, ktre są zaskakująco niskie.


*CENY PO OKRESACH PROMOCYJNYCH
Operator Telewizji Kablowej 2 (Internet 20Mb/s) proponuje zawarcie umowy na bardzo długi okres, a Operator 3 (Internet 15 Mb/s oraz 30Mb/s) i Operator 4 (Internet 15 Mb/s i 30 Mb/s) oferuje kilka pierwszych miesięcy w niższych cenach. Niestety po okresie promocyjnym ceny znacznie wzrastają.

Porównanie prędkości przeglądarek internetowych

0

Pomiary prędkości przeglądarek Internetowych
Na początku 2013 roku postanowiliśmy podzielić się z Wami wynikami testu przeglądarek internetowych. Przeprowadziliśmy test najczęściej używanych przeglądarek na komputery PC. Internetowe okienka przetestowano głównie pod kątem szybkości ich silników JavaScript. Wiadomo bowiem powszechnie, iż współczesne strony internetowe bardzo intensywnie wykorzystują Jave i dlatego szybkość wykonywania tego skryptu ma bardzo duży wpływ na komfort korzystania z przeglądarki. Do testów użyliśmy następujących programów testujących sprawność silnika Java Script: Peacekeeper, Sunspider, Google V8, Dromaeo oraz Kraken.
 
Wyniki testu znajdują się w tabeli poniżej.

 
Najlepsze wyniki oznaczyliśmy kolorem zielonym, a czerwonym wskazaliśmy wyniki pozostawiające wiele do życzenia.
Jak pokazuje test najszybciej pracującą przeglądarką okazał się Chrome. W porównaniu do poprzednich lat, znacznie przyspieszył Internet Explorer oraz Opera. Największym rozczarowaniem jest przeglądarka FireFox, która nie uzyskała dobrego wyniku w żadnym z przeprowadzonych testów.
Zamieszczamy również porównanie prędkości z zeszłego roku.


 
Jak widzimy w zeszłorocznym teście nic nie zmieniło się w kwestii lidera – najszybciej pracującą przeglądarką okazał się Chrome. Z kolei najsłabsze wyniki w tamtym czasie uzyskała przeglądarka Opera.

Co to jest UPLOAD i dlaczego też ma znaczenie?

0

Zazwyczaj mierząc prędkość zwracamy uwagę na to jak szybko możemy pobierać dane, ale należy pamiętać, że upload też ma bardzo duże znaczenie!
Szczególnie jeżeli pracujemy zdalnie np. za pomocą zdalnego pulpitu sytemu Windows, chcemy wysłać jakiś większy załącznik mailem, a może wysłać jakiś plik za pomocą klienta FTP. Mając “duże łącze” tj. z wysokim poziomem download’u możemy często pokusić się o ściąganie treści multimedialnych,  filmów czy muzyki, zazwyczaj przez P2P. W tym przypadku często także udostępniamy innym użytkownikom sieci swoje zasoby, co przy niskim uploadzie może prowadzić do „zatkania” naszego łącza. Nawet jeśli limit ściągania będzie jeszcze daleki od osiągnięcia wysycenia łącza na tzw. “wyjściu”, może ograniczyć znacznie możliwości naszego Internetu.

A jak niski upload może wpływać na szybkość ładowania się stron www?

Zanim nasz komputer pobierze stronę www, wysyła do serwerów tzw. zapytania. W przypadku, gdy korzystamy z innych aplikacji (np. P2P), które skutecznie „wysysają” transfer upload, mogą zdarzyć się opóźnienia w wysyłaniu zapytań, a co za tym idzie w ładowaniu zawartości stron www.

OBNAŻAMY REKLAMY! Technologia LTE

0

Miesięczny pakiet LTE* możesz zużyć w niecałe 16 minut!
Przyjrzyjmy się ofercie Internetu LTE

  • Klienci LTE muszą się przygotować na limity transferowe określane jako pakiety danych.
  • 3, 5, 10 i 25 GB to nieszczególnie imponujące wielkości.
  • Limity zużywane są równocześnie tak za pobieranie jak i wysyłanie danych.

Pakiet 8 GIGA = 29,90** zł. (film jakości fullHD zużywa 7,5 GIGA)

  • Teoretyczna prędkość dostępowa wynosi 100 mb/s (pobieranie) i 50 Mb/s (wysyłanie) niezależnie od wybranego pakietu.
  • Płacimy zarówno za pobieranie danych jak i wysyłanie. Przy przeciętnym użytkowaniu Internetu cały pakiet może zniknąć w ciągu kilkunastu minut.
  • Osiągane prędkości są na razie niestety dużo niższe od zakładanych w zależności od różnych czynników na przykład: odległość od nadajnika lub rodzaj anteny.
  • Bonusy w postaci pakietów danych do wykorzystania od godz. 0:01 a 7:59 (darmowe noce) są również limitowane.
  • Po przekroczeniu wykupionego pakietu danych jest naliczana odpowiednia opłata dodatkowa. Po przeliczeniu – 1 GB = 20** zł !

Bilet do kina na film 3D = 25,00** zł.

  • Po przekroczeniu ustalonego przy umowie limitu danych Internet jest blokowany ponieważ nie przewidziano tzw. „lejka” (spadku prędkości łącza po wykorzystaniu pakietu).
  • LTE obejmuje swoim zasięgiem tylko duże aglomeracje miejskie i to nie w całości. Poza zasięgiem modemy łączą się poprzez HSPA+. Limity zużywane są niezależnie od tego w jakiej technologii operator na połączy.

 
*  pakiet ze średniej półki np. 8GB.
**  średnia cena na rynku