Zapasowa sieć dla PKP Intercity!

Uwaga! PKP Intercity ogłosiła przetarg na budowę zapasowej sieci IP MPLS do obsługi systemów informatycznych przewoźnika. Jeszcze w tym miesiącu możesz skierować swoją kandydaturę!

Na podstawie wadium, jakiego wymaga wartość kontraktu można szacować na minimum 3 mln zł, chociaż konkurencja na rynku telekomunikacyjnym powoduje, że w ostatnim czasie często ostateczne wartości kontraktów są znacznie niższe od tych, które (na podstawie wymagań Prawa zamówień publicznych) przyjmują początkowo zamawiający – informuje serwis telko.in.

PKP Intercity zamówi łącza transmisji danych dla około 140 lokalizacji, w tym dla dwóch ośrodków kolokacyjnych o przepływności na portach od 2 Mb/s do 100 Mb/s (dla centrów przetwarzania danych – 600 Mb/s). Na tych łączach dostawca skonfiguruje sieć IP MPLS.
Chociaż preferowanym wykonawcą kontraktów telekomunikacyjnych dla grupy PKP jest zazwyczaj TK Telekom, to w tym przetargu operator nie będzie mógł wziąć udziału, a przynajmniej nie będzie mógł zaoferować usług na własnej sieci – wykluczają ją warunki zamówienia. TK Telekom jest bowiem dostawcą podstawowej sieci IP MPLS, z jakiej korzysta Intercity.
Przetarg na sieć IP MPLS dla PKP Internecity odbędzie się w trybie ograniczonym. Zaproszenia do negocjacji zostaną skierowane do maksymalnie pięciu podmiotów. Termin składania wniosku o dopuszczenie do negocjacji upływa 24 września br. a 100-procentowym kryterium będzie cena usług.
 
Źródło: telko.in
Zdjęcie: PKP Intercity

Wystartowały Ekomersy 2014 – zachęcamy do Głosowania!

0

InPost, PayU, Shoplo i Answear.com to jedne z firm, które zdobyły uznanie branży internetowej otrzymując Ekomersa w 2013 roku. Kto w tym roku ma największe szansę na to wyróżnienie?

W tegorocznej edycji nadesłanych zostało blisko 160 zgłoszeń w 9 kategoriach konkursowych. Spośród nich wybranych zostało ponad 120 firm / rozwiązań, które spełniły wszystkie kryteria formalne konkursu. Od początku września (1.09) Internauci mogą głosować na najlepszy ich zdaniem produkt lub usługę w dostępnych kategoriach:

  • Produkt / usługa wspierająca ekspansję międzynarodową e-sklepów
  • Najlepsza agencja oferująca usługi wdrożeniowe i integracyjne
  • Najlepszy produkt/usługa wspierająca relacje z klientami
  • Najlepsza platforma sklepowa
  • Najlepszy produkt/usługa wspomagająca sprzedaż w internecie
  • Najlepsze rozwiązanie płatnicze
  • Najlepszy produkt/usługa wspierająca logistykę e-sklepu
  • Innowacja roku
  • Szczególny wkład na rzecz rozwoju rynku e-commerce

Wszystkie nominowane firmy zobaczyć można na stronie ekomersy.pl i dowiedzieć się więcej o prezentowanych rozwiązaniach, realizacjach projektów (case study), wprowadzonych innowacjach oraz dokonaniach kandydatów na przestrzeni ostatniego roku.
Internauci swoje głosy mogą oddać do 21 września wtedy też ogłoszonych zostanie zostanie 10 najlepszych firm w danej kategorii. Finałowa “10-tka” poddana zostanie rygorystycznej ocenie Rady Ekomersów. W jej skład w tym roku wchodzą finaliści programu Profesjonalista w eHandlu (ehandel.edu.pl) oraz osoby znane z zaangażowania w internetową społeczność. W skład jurorów wchodzą m.in. przedstawiciele największych sklepów internetowych m.in. Marek Muszak (Komputronik.pl), Jarosław Banacki (Cyfrowe.pl), Wojciech Tomaszewski (Answear.com), Filip Biesek (Oponeo.pl), przedstawiciele mediów branżowych m.in. Artur Kurasiński (AK74), Krzysztof Gontarek (Dziennik Internautów), Arkadiusz Widawski (Online Marketing Polska), blogerzy m.in. Paweł Tkaczyk (paweltkaczyk.com), Michał Górecki (michal-gorecki.pl) przedstawiciele organizacji branżowych m.in. Włodzimierz Schmidt (IAB Polska) oraz Grzegorz Wójcik (e-Commerce Polska). To oni, dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, mają ostateczny wpływ na to do kogo trafi w tym roku statuetki.
Zdjecie2
Tegoroczne wyróżnienia przyznane zostaną najlepszym firmom podczas oficjalnej Gali na Stadionie Narodowym w Warszawie w trakcie Wieczoru Branżowego po VII Targach eHandlu już 22.10.2014, dzień przed I Kongresem eHandlu. Osoby zainteresowane poznaniem branży i przeżyciem emocji związanych z wręczeniem wyróżnień będą mogły zakupić bilety na stronie konkursu.

Więcej informacji na www.ekomersy.pl

 
 

PLNOG – znamy pierwsze tematy i prelegentów!

0

Już 700 osób zarejestrowało się na konferencję PLNOG – znamy pierwsze tematy i prelegentów!

Agenda PLNOG zapełnia się! Na krakowskiej scenie jednej z największych w Polsce konferencji skupiających firmy i specjalistów z zakresu usług telekomunikacyjnych staną m.in. Gaweł Mikołajczyk, Robert Ślaski i Andrzej Karpiński.
zdjecie1W agendzie nadchodzącej edycji PLNOG znalazły się najgorętsze tematy z związane z branżą ICT, a wśród nich:

  • IPv6 w sieci mobilnej
  • Mechanizmy ochrony anty-DDoS
  • Bezpieczeństwo w Data Center
  • Monitorowanie jakości usług w sieciach IP
  • Optymalizacja tablic routingu BGP

Kolejne tematy i prelegenci zostaną niebawem opublikowane na stronie konferencji i w kanałach społecznościowych.
Niższa cena wejściówek obowiązuje tylko do 5 września – ten tydzień to ostatni dzwonek, by skorzystać z tej szansy i dołączyć do przedstawicieli takich firm jak Akamai, Extreme Networks, Huawei, Infoblox, Infradata i wielu innych specjalistów branży ICT.
ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ DZIŚ!
zdjecie2Uczestnikami PLNOG-a są przedstawiciele firm dostarczających usługi internetowe, telekomunikacyjne, jak również reprezentanci dużych firm, organizacji i korporacji, które korzystają z ich usług. Konferencja to forum wymiany informacji dla tych, którzy tworzą i rozwijają infrastrukturę telekomunikacyjną oraz analizują i nadzorują rozwój sieci w naszym kraju.
Pierwsza edycja PLNOG odbyła się w styczniu 2008 roku z inicjatywy Fundacji Wspierania Edukacji Informatycznej PROIDEA. PLNOG za cel stawia sobie wsparcie współpracy między operatorami sieciowymi, wymianę doświadczeń między przedstawicielami branży teleinformatycznej i telekomunikacyjnej, edukację z zakresu sieci oraz stworzenie okazji do pracy nad rozwojem branży ICT i ISP w Polsce. Organizator realizuje te cele poprzez organizowane dwa razy w roku konferencje, warsztaty oraz wspólne listy mailingowe. Przez 7 lat działalności udało się stworzyć społeczność, która regularnie gromadzi się na spotkaniach i zawiązuje nowe inicjatywy.

Sylwia Wojtas
PR manager PROIDEA

 

Operatorzy telekomunikacyjni na cenzurowanym!

Tego jeszcze nie było. W ubiegłym roku klienci skarżyli się na działania firm telekomunikacyjnych aż… 53 tys. razy! Niechlubny rekord odnotował UOKiK. Zaś według Dziennika Gazeta Prawna, żadna inna branża nie wypadła tak fatalnie.

Garść faktów: w 2013 r. na łącznie 443 tys. skarg, jakie konsumenci skierowali do rzeczników praw konsumenta, aż 53 tys. dotyczyło usług telekomunikacyjnych. Dodatkowa pula uwag spływa do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. W 2013 r. UKE otrzymał ponad 6,8 tys. wniosków o interwencję, a w pierwszej połowie 2014 r. urząd przeprowadził już 1583 postępowania mediacyjne oraz 2914 postępowań wyjaśniających na wniosek konsumentów.
Z czego zazwyczaj klienci są niezadowoleni? Jak podaje UOKiK, w 2013 r. problemy związane z usługami telekomunikacyjnymi najczęściej dotyczyły: dochodzenia roszczeń odszkodowawczych z tytułu przerwy w świadczeniu usług, przeniesienia usługi do innego operatora, powrotu do pierwotnego operatora; niewywiązania się przez operatora z obowiązku pisemnego potwierdzenia zmiany umowy, niedotrzymania warunków umowy promocyjnej, wybiórczego informowania o warunkach i zasadach prowadzonych ofert promocyjnych.
UKE również ma pełne ręce roboty. Najwięcej skarg wpływa w związku z naliczaniem kar umownych, opłat za roaming i usługi SMS premium. Właściwie konsumenci skarżą się na wszystkie możliwe etapy, od różnic w ofercie do tego, co i za ile dostają, poprzez problemy techniczne, a na utrudnieniu im rozwiązania umowy i przeniesieniu numeru kończąc – mówi nam Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumenta ze Szczecina, gdzie skargi telekomunikacyjne stanowią blisko jedną czwartą wszystkich.
Oczywiście nie wszystkie skargi są zasadne, nasuwa się jednak pytanie: dlaczego tak dużo? Ten wysyp to oczywiście efekt coraz ostrzejszej walki o klienta, która nierzadko przeradza się w zagrania nieuczciwie. Operatorzy wyrywają sobie klientów (co widać choćby po rosnącej skali przenoszonych numerów komórkowych: w 2013 r. było ich aż 1,55 mln), na czym może cierpieć jakość usług. A przecież “klient nasz pan”!
 
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Zdjęcie: coslychacwbiznesie.pl

BIG DATA – big solution? Już 30 września w Warszawie!

0

Big Data to najgłośniejsze hasło ostatnich miesięcy. Wzbudza ono zarówno duże zainteresowanie jak i wiele kontrowersji, a cały czas pozostaje wiele pytań bez odpowiedzi.

W ogromnej ilości generowanych danych tkwi niesamowity potencjał, który wykorzystany w racjonalny sposób może przynieść firmie znaczne korzyści.
Podczas konferencji porozmawiamy o tym:

  • Czy firmy są przygotowane na korzystanie z BD?
  • Jak wykorzystać w pełni potencjał danych?
  • Jakie zagrożenia niesie za sobą BD?

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w dyskusji, podczas tegorocznej konferencji:

BIG DATA – big solution? Już 30 września w Warszawie!

Spotkanie ma na celu wymianę opinii, doświadczeń oraz poznanie najlepszych praktyk w obszarze analizy danych.
Dzięki udziałowi w wydarzeniu, masz szansę, nie tylko poznać, ale i wdrożyć u siebie sprawdzone rozwiązania, a tym samym przekuć zdobytą wiedzę w sukces swojego przedsiębiorstwa, a co za tym idzie podnieść efektywność, a przede wszystkim zarobić!
A o czym będziemy mówić?

  • Big Data – przedstawiamy fakty, obalamy mity
  • Trendy w rozwoju narzędzi Big Data
  • 3, 4 czy 5V? Ilość, zmienność, różnorodność, ale także wiarygodność i wartość
  • Nowe możliwości analizy danych o klientach – Big Data w strategii przedsiębiorstwa
  • Wpływ Big Data na budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
  • Znaczenie Big Data w różnych sektorach gospodarki i różnych działach firmy
  • Business Intelligence vs. Big Data – współpraca czy rywalizacja?
  • Background, czyli przygotowanie infrastruktury pod rozwiązania Big Data
  • BI i Big Data w modelu cloud computing
  • Big Data = Big Problem? bezpieczeństwo zasobów w kontekście analizy danych
  • Big Data w służbie bezpieczeństwa – wykorzystanie analityki do wykrywania zagrożeń
  • Big Data jako wyzwanie dla rekruterów – specjaliści potrzebni od zaraz
  • Big Data a ochrona danych osobowych – aktualny stan prawny i prace nad zmianą ustawy o ochronie danych osobowych
  • Outsourcing analizy danych

Do bezpłatnego udziału zapraszamy przede wszystkim przedstawicieli firm i instytucji publicznych, które przetwarzają i analizują duże ilości danych.
W tym:

  • kadrę zarządzającą działami:
    – Business Intelligence i Data Mining
    – IT
    – marketingu
    – sprzedaży i obsługi klienta
  • menedżerów hurtowni danych, ds. analiz
  • menedżerów projektów
  • menedżerów odpowiedzialnych za rozwój narzędzi CRM
  • menedżerów działów R&D
  • kadrę odpowiedzialną za strategię firmy, rozwój biznesu, nowe rynki i produkty

Osoby zainteresowane udziałem w konferencji proszone są o zapoznanie się z warunkami rejestracji i wypełnienie formularza.
Więcej informacji – TUTAJ!

W razie jakichkolwiek pytań, zapraszamy do kontaktu:

Anna Włodarska
Kierownik Projektu
tel. +48 725 792 691
fax. (0-22) 244 25 37
anna.wlodarska@multitrain.pl

 

Nowy Sales Manager w zespole Axis Communications!

1 września 2014 r. do zespołu Axis Communications dołączył Jakub Kozak obejmując stanowisko Sales Manager Poland and Baltics. Odpowiedzialny będzie za sprzedaż na rynku polskim i w krajach bałtyckich oraz wsparcie w tym zakresie dystrybutorów
i partnerów handlowych.

jakubJakub Kozak jest absolwentem studiów magisterskich na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej. Jest też autorem bądź współautorem artykułów i opracowań dotyczących systemów zabezpieczeń oraz sprzętu wykorzystywanego w walce z terroryzmem.
Od kilkunastu lat ściśle związany z branżą zabezpieczeń i technologii wykorzystywanych w obszarze bezpieczeństwa. W ostatnim czasie był odpowiedzialny za rozwój w Polsce firmy Nedap i sprzedaż oraz promocję jej produktów w zakresie zintegrowanych systemów zabezpieczeń.
Pojawienie się Jakuba w zespole Axis jest następstwem prężnego rozwoju polskiego oddziału firmy oraz wciąż rosnącego zainteresowania sieciowymi systemami wizyjnymi w tym regionie, mówi Anna Forsberg, Regional Director Eastern Europe. Doświadczenie i wiedza Jakuba będzie niewątpliwie dużym wsparciem dla zespołu, usprawni nasze kontakty z dystrybutorami na terenie Polski i krajów bałtyckich oraz otworzy przed nami nowe perspektywy sprzedażowe, dodaje.
Wolne chwile Jakub Kozak spędza z żoną i dwójką dzieci. Stara się też znaleźć czas na swoje sportowe pasje. Wtedy biega, pływa, ćwiczy w siłowni, a zimą jeździ na nartach.
O firmie Axis Communications
Axis oferuje inteligentne rozwiązania z zakresu zabezpieczeń, które umożliwiają kształtowanie inteligentniejszego i bezpieczniejszego świata. Jako światowy lider rynku sieciowych systemów wizyjnych, Axis wyznacza kierunki rozwoju branży przez nieustanne wprowadzanie nowatorskich produktów sieciowych opartych na otwartych platformach oraz zapewnia klientom wartościowe rozwiązania za pośrednictwem globalnej sieci partnerów. Axis prowadzi długofalową współpracę z partnerami zapewniając im wiedzę oraz przełomowe produkty sieciowe przeznaczone zarówno na dotychczasowe, jak i nowe rynki.
Axis posiada ponad 1600 dedykowanych pracowników w ponad 40 krajach świata, wspieranych przez sieć ponad 65 000 partnerów działających na terenie 179 krajów. Założony w 1984 roku Axis jest szwedzką firmą notowaną na sztokholmskiej giełdzie NASDAQ OMX pod symbolem AXIS.

Axis Communications – notatka prasowa

www.axis.com

 
 

SLIX – najszybszy dla najlepszych?

SLIX to nazwa superszybkiej sieci, która powstała w Singapurze. Została stworzona, by usprawnić i ułatwić życie tamtejszym studentom i ludziom nauki. Kto wie, może wkrótce dotrze na nasz kontynent, a później do naszych domów?

SLIX dosłownie oznacza SingAren-Lightwave Internet Exchange, zaś SingAren – Singapore Advanced Research and Education Network. Jak widać po samej nazwie, nie jest to byle co. By ułatwić pracę uczonym, przeznaczono na nią 12 mln dolarów. Na razie SLIX ma za zadanie pomóc studentom i naukowcom w transferze i pobieraniu danych.
Superszybka sieć faktycznie może okazać się bardzo pomocna – dzięki niej w ciągu sekundy można przesłać 12,5 GB danych! Przyda się także przy tworzeniu kopii zapasowych dużych ilości danych na serwerach i w usługach chmurowych. Gdy zachodzi potrzeba stworzenia kopii zapasowej całego dysku z danymi, jest to zadanie dla SLIX. Przy zwykłej prędkości zajęłoby to kilka dni, jednak tym razem – zaledwie kilka godzin!
Singapurscy naukowcy chętnie podzielą się swoim wynalazkiem. Z dobrodziejstw szybkiego internetu już za niedługo będą mogły skorzystać także inne ośrodki naukowe, jak AARNet w Australii czy japoński NICT.
Wydawać się może, że 100GBps to olbrzymia prędkość. Cóż, według deklaracji twórców SLIX, przepustowość zostanie zwiększona do 400GBps! Nadal nieprzekonany? W klasyfikacji szybkości sieci  na świecie prowadzi Korea Południowa. Przeciętna szybkość to 23 Mbps…
 
Źródło:PC World

Razem przeciw kradzieży i dewastacji infrastruktury!

27 sierpnia br. w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej odbyło się spotkanie podsumowujące współpracę w ramach Memorandum na rzecz przeciwdziałania zjawisku kradzieży i dewastacji infrastruktury. Inicjatorzy i Sygnatariusze Memorandum rozmawiali o wynikach współpracy, skali zjawiska oraz planach na lata 2014-2015.

Prezesi urzędów regulacyjnych: Magdalena Gaj – Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Maciej Bando – Prezes Urzędu Regulacji Energetyki i Krzysztof Dyl – Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, przedstawiciele Departamentu Porządku Publicznego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych – Ilona Idzikowska oraz dr Marcin Piwowarski, przedstawiciel Komendy Głównej Policji – komisarz Arkadiusz Walendowski oraz prezesi i przedstawiciele firm z sektorów energetycznego, kolejowego i telekomunikacyjnego – Sygnatariusze Memorandum spotkali się aby podsumować rezultaty współpracy, której celem jest ochrona kluczowej infrastruktury technicznej.
Ostatnie dwa lata współpracy w ramach Memorandum to niewątpliwie bardzo dobry moment na podsumowanie wspólnych działań, ocenę ich rezultatów i skali zjawiska, potwierdzenie zaangażowania oraz przedstawienie rekomendacji i planów na lata 2014-2015 podkreśliła Magdalena Gaj, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej otwierając spotkanie.
Następnie głos zabrali Maciej Bando – Prezes Urzędu Regulacji Energetyki i Krzysztof Dyl – Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
W czasie tych dwóch lat prac udało się między innymi włączyć cele Memorandum w katalog działań objętych rządowym programem „Razem bezpieczniej”. Przed nami jednak jeszcze sporo pracy na rzecz uświadomienia społeczeństwu skali i istoty problemu. Bo przecież problem dewastacji infrastruktury to nie tylko problem firm odpowiedzialnych za jej utrzymanie, ale i nas wszystkichzaznaczył Prezes Bando.
Z zadowoleniem i satysfakcją odnotowujemy coraz większe zainteresowanie uczestników rynku kolejowego zagadnieniami, nad którymi pracuje Memorandum w sprawie współpracy na rzecz przeciwdziałania zjawiskom kradzieży i dewastacji infrastruktury. Akcje inicjowane przez Memorandum i Urząd Transportu Kolejowego pogłębiają świadomość zagrożeń, jakie niosą kradzieże i dewastacje infrastruktury kolejowej. Przed nami jeszcze dużo pracy, ale mamy przed sobą zielone światło – wsparcie wszystkich uczestników rynku kolejowegopodkreślił Prezes Dyl.

Zobacz fotorelację ze spotkania Memorandum


 
Stan prac, wybrane statystyki – skala zjawiska i tendencje
Według Marzeny Śliz, przewodniczącej Komitetu Sterującego Memorandum najistotniejsze rezultaty dotychczasowej współpracy to m.in.:

  • przygotowanie projektu zmian w ustawie o odpadach;
  • włączenie Memorandum do rządowego programu Razem Bezpieczniej;
  • zawiązanie Fundacji na rzecz przeciwdziałania kradzieży i dewastacji infrastruktury;
  • działania informacyjne i edukacyjne mające na celu zwiększenie świadomości problemu kradzieży infrastruktury;
  • zorganizowanie I Międzynarodowej Konferencji przeciwdziałania kradzieżom metali (udział przedstawicieli brytyjskiej policji).

Statystyki – Skala kradzieży 2009-2013, I półrocze 2014 (1H2014)

Liczba zdarzeń kradzieży infrastruktury
image003
Pozytywny trend spadkowy – w 2013 roku liczba kradzieży zmalała o 24,1 proc. W pierwszej połowie 2014 roku odnotowano 5906 przypadków kradzieży, a w całym 2013 roku – 13 611.
Liczba zdarzeń kradzieży infrastruktury w poszczególnych branżach
image005
Pozytywny trend spadkowy w sektorze telekomunikacyjnym – w 2013 r. liczba kradzieży zmalała o 31,8 proc. W pierwszej połowie 2014 roku odnotowano 2605 przypadków kradzieży, a w całym 2013 roku – 7152.
Pozytywny trend spadkowy na kolei – w 2013 r. liczba kradzieży zmalała o 29,4 proc. W pierwszej połowie 2014 roku odnotowano 2197 przypadków kradzieży, a w całym 2013 roku – 3492.
W 2013 roku sektor energetyczny zanotował 18,8 procentowy wzrost liczby kradzieży. W pierwszej połowie 2014 roku odnotowano 1104 przypadki kradzieży, a w całym 2013 roku – 2967.
Koszty odtworzenia infrastruktury (mln PLN)
image007
Pozytywny trend spadkowy – w 2013 roku koszty odtworzenia zniszczonej infrastruktury zmalały o 22,2 proc. W pierwszej połowie 2014 roku koszt odtworzenia wyniósł 19,2 mln PLN, a w całym 2013 roku – 49,9 mln PLN.
Koszty odtworzenia infrastruktury w poszczególnych branżach (w mln PLN)
image009
Pozytywny trend spadkowy w sektorze telekomunikacyjnym – w 2013 r. koszty odtworzenia zniszczonej infrastruktury zmalały o 46,1 proc. W pierwszej połowie 2014 roku koszt odtworzenia wyniósł 7,3 mln PLN, a w całym 2013 roku 21,4 mln PLN.
Pozytywny trend spadkowy w sektorze energetycznym – w 2013 r. koszty odtworzenia zniszczonej infrastruktury zmalały o 12,6 proc.
W sektorze energetycznym w pierwszej połowie 2014 roku koszt odwożenia wyniósł 6,7 mln PLN, a w całym 2013 roku – 14,6 mln PLN.
Na kolei w pierwszej połowie 2014 roku koszt odwożenia wyniósł 5,2 mln PLN, a w całym 2013 roku – 13,9 mln PLN.

Stan prac

Szefowie zespołów przedstawili wyniki oraz stan prac w obszarach dobrych praktyk, legislacji i komunikacji.

  • Dobre Praktyki
    Działania zespołu ds. dobrych praktyk skupiły się w głównej mierze na przygotowaniach do wdrożenia Platformy wymiany informacji o kradzieżach, współpracy z MSW w ramach programu rządowego Razem bezpieczniej, bieżącej i efektywnej współpraca z Policją (m.in. wspólne kontrole punktów złomu) oraz zainicjowaniu współpracy międzynarodowej (SIPAM Niemcy).
  • Legislacja
    Najważniejszymi rezultatami prac zespołu ds. legislacji są m.in.: diagnoza problemów obowiązującego prawa w kontekście zwalczania problemu kradzieży i dewastacji infrastruktury, przywrócenie w ustawie o odpadach przepisów z art. 102 i art. 188 (dawny art. 43a i 75a) odnoszących się do prowadzenia dokumentacji i wypełniania formularzy związanych z przyjmowaniem metali przez punkt zbierania odpadów oraz przygotowanie projektu regulacji w zakresie obrotu bezgotówkowego wraz z analizą rozwiązań stosowanych w innych państwach UE.
  • Komunikacja
    Rezultaty prac zespołu ds. komunikacji to m.in.: opracowanie strategii komunikacji, zakończenie prace nad marką Memorandum – NIEZŁOMNI | Ochrona infrastruktury oraz zainteresowanie mediów problematyką kradzieży i dewastacji infrastruktury.

Plany na 2014-2015
Kolejny punkt spotkania poświęcono planom na lata 2014-2015. Informację na ten temat przedstawiła Przewodnicząca Komitetu Sterującego dyrektor Marzena Śliz z Departament Rozwoju Infrastruktury UKE. Przedstawiona propozycja po dyskusji uzyskała akceptację Sygnatariuszy, a w katalogu działań znalazły się m.in.:

  • kampania społeczna – IV kwartał 2014-2015;
  • wdrożenie platformy incydentów kradzieży infrastruktury – IV kwartał 2014;
  • uruchomienie strony internetowej – IV kwartał 2014;
  • propagowanie działań i zachęcanie do współpracy firm dotkniętych skutkami kradzieży infrastruktury – 2015;
  • podpisanie porozumienia o współpracy z SIPAM (Niemcy) – IV kwartał 2014;
  • organizacja II Konferencji przeciwdziałania kradzieżom metali – listopad 2014:

Rekomendacje
Ostatnim punktem spotkania było przedstawienie przez Panią Prezes Magdalenę Gaj rekomendacji wypracowanych przy udziale Sygnatariuszy Memorandum. Wśród rekomendacji znalazły się m.in.:

  • kontynuacja i rozwój współpracy w ramach Memorandum;
  • bezpośrednie zaangażowanie kierownictwa firm rynków regulowanych w podejmowanie i propagowanie działań Memorandum;
  • kreowanie zmian w prawie zwiększających skuteczność działań;
  • intensyfikacja lokalnej współpracy z organami ścigania;
  • rozwijanie współpracy z samorządami i instytucjami państwowymi;
  • kampania społeczna wzmacniająca efektywność działań;
  • wdrożenie i rozwijanie systemów zarządzania informacją o kradzieżach infrastruktury;
  • pozyskanie patrona medialnego dla działań Memorandum;
  • kontynuacja współpracy międzynarodowej – podpisanie porozumienia o współpracy z SIPAM.

Razem przeciw kradzieży i dewastacji infrastruktury
Straty w skali kraju na odbudowanie zniszczonej infrastruktury telekomunikacyjnej, energetycznej i kolejowej tylko w 2013 roku to blisko 50 milionów złotych.
Kradzieże i dewastacje linii telefonicznych, infrastruktury kolejowej oraz linii energetycznych, powodują bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia mieszkańców. Negatywnie odbijają się na życiu codziennym Polaków. Efektem tych działań są przerwy w dostawie energii elektrycznej, utrudnienia w transporcie kolejowym, przerwy w łączności telekomunikacyjnej.
Memorandum w sprawie przeciwdziałania kradzieżom i dewastacji infrastruktury, to inicjatywa trzech urzędów regulacyjnych: Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Urzędu Regulacji Energetyki i Urzędu Transportu Kolejowego, która połączyła przedsiębiorców z sektorów telekomunikacyjnego, energetycznego i kolejowego.
29 października 2013 r. projekt łączący reprezentantów trzech sektorów technologicznych został włączony do katalogu działań realizowanych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i zachowań aspołecznych pod nazwą „Razem bezpieczniej”.
Memorandum jest inicjatywą otwartą – zachęcamy do podejmowania wspólnych działań na rzecz ograniczenia kradzieży i przeciwdziałania dewastacji infrastruktury.

Memorandum:
Urząd Komunikacji Elektronicznej
Piotr Jaszczuk – Wydział Prasowy i PR
tel. 22 534 93 44, email: p.jaszczuk@uke.gov.pl

Witryna internetowa Memorandum:
www.ki.polskaszerokopasmowa.pl

Witryna internetowa rządowego programu Razem bezpieczniej:
www.razembezpieczniej.msw.gov.pl

Internauci 50+ coraz bliżej portu!

1

To już 200 tys. przeszkolonych osób i 4 lata działalności! Wolontariusze programu Polska Cyfrowa Równych Szans (PCRS) nie próżnują. Latarnicy Polski Cyfrowej pomagają pokoleniu 50+ zrozumieć, w jaki sposób działa Internet, i jak wykorzystywać go w życiu codziennym. Czy projekt Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz Stowarzyszenia „Miasta w Internecie” faktycznie przyczyni się do zmian w naszym społeczeństwie?

Kim jest Latarnik i czym się zajmuje? Pomaga zrozumieć sygnały wysyłane przez cyfrową latarnię. Większość Polaków posiada dostęp do Internetu, ale nie potrafi się nim posługiwać. Lokalni animatorzy przekonują do stawiania pierwszych kroków w nieznanym świecie komputerów i smartfonów. Inspirują i uczą swoich podopiecznych, jak korzystać z narzędzi cyfrowych. Cyber Nauczycieli jest już 2707! Dzięki ich zaangażowaniu, osoby, które dotąd czuły się wykluczone z wirtualnej rzeczywistości, wreszcie odnajdą drogę do swojej mariny.
No dobrze, ale właściwie skąd ten pomysł? Obecnie jedynie 3 spośród 13 milionów Polaków z generacji 50+ potrafi korzystać z Internetu! Co najważniejsze, problemem nie jest brak dostępu do sieci, a brak kompetencji. W obecnych czasach nieposiadanie świadomości cyfrowej jest równe gorszej jakości życia, problemom w pracy i w końcu – wykluczeniu.
Dzięki spotkaniom w lokalnych bibliotekach czy remizach, seniorzy mają szansę nauczyć się, jak nawiązywać nowe znajomości, kontaktować się z rodziną, podróżować, płacić rachunki, robić zakupy… słowem, żyć! Stają się w pełni niezależni i aktywni. Pokonując swoją niechęć do cyberświata, być może sprawią, że Polsce przybędzie 10 mln nowych użytkowników! Oprócz tego, pamiętajmy – rozwój internautów to rozwój Internetu.
 
Źródło:latarnicy.pl

Czarna chmura nad Europą?

Technologia Cloud pozwala przekształcić usługi IT w skuteczniejsze, szybsze i bardziej wydajne źródło innowacji w firmie. Jednak czy mieszkańcy Starego Kontynentu są gotowi na takie zmiany? Według Interactive Intelligence Group, Europejczycy znacznie rzadziej niż Amerykanie decydują się na rozwiązania chmurowe. Podobno problemem jest mniejsza świadomość i otwartość technologiczna, oraz gorsze warunki gospodarcze.

Jak wynika z badań Frost & Sullivan, już 43 proc. firm europejskich i amerykańskich wykorzystuje technologię Cloud. Według prognoz, w ciągu kolejnych trzech lat liczba wzrośnie do 52 proc.! Gdy rozdzielimy wyniki kontynentów, sprawa nie wydaje się już tak wesoła. Istnieje znacząca różnica w adopcji chmury w Stanach Zjednoczonych (48 proc.) i Europie (38 proc.). To samo, gdy przeanalizujemy prognozy – w ciągu najbliższych trzech lat aż 62 proc. przedsiębiorstw ze Stanów Zjednoczonych będzie wykorzystywać aplikacje chmurowe, podczas gdy w Europie odsetek ten nie przekroczy 43 proc.!
Niestety, poziom świadomości polskiego biznesu na temat chmury jest wciąż jeszcze niski. Dominują obawy przed nową technologią, brakuje analizy strategicznej, firmy też często narzekają na brak fachowego doradztwa ze strony dostawców usługi. To główna bariera w rozwoju technologii cloud na naszym rynku –mówi Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence. – Nie jest to jednak problem nie do pokonania. Przedsiębiorcy szukają możliwości usprawnień działalności i obniżenia jej kosztów, a chmura świetnie się do tego nadaje. Przedstawienie konkretnej analizy finansowej korzyści z migracji do chmury, demonstracja procedur zarządzania bezpieczeństwem i wizyty referencyjne u klientów już wykorzystujących rozwiązanie chmurowe często pozwalają przekonań największych sceptyków.
Czy faktycznie jest się czego bać? Według badań, aż 63 proc. spośród respondentów wykorzystujących technologię Cloud jest bardzo zadowolona z jej skuteczności i dostrzega ogromny potencjał tej metody. Wśród fanów chmury znalazły się przede wszystkim duże firmy (liczące ponad 500 pracowników), oraz te z branży przemysłowej. Pojawiają się nawet pomysły na inwestycję w tę technologię.
Duże organizacje posiadają o wiele większe potrzeby w zakresie optymalizacji i centralizacji rozproszonej infrastruktury IT, co promuje migrację w kierunku chmury. Z kolei firmy przemysłowe często przenoszą mniej istotne dla swojego biznesu systemy w chmurę, aby skoncentrować zasoby na kluczowej dla osiągnięcia sukcesu rynkowego działalności – tak wyjaśnia sytuację Marcin Grygielski.
Może gdy dowiemy się nieco więcej o rozchwytywanej technologii, dogonimy wreszcie Nowy Świat. Co prawda, nigdy nie wiadomo, co kryje się za chmurą… Byłoby jednak trochę smutno, gdyby przypadkiem był to blask rozwoju.
 
Źródło:Interactive Intelligence