"Skup" złodziei kabli!

Dolnośląscy policjanci walczą z kradzieżami kabli telekomunikacyjnych. Podczas akcji “Skup” skontrolowali blisko 170 punktów skupu metali kolorowych. W jednym z nich znaleziono kable mogące pochodzić z przestępstwa – ogłasza Gazeta Wrocławska.

Działania policji objęły tereny kilku dużych powiatów. Funkcjonariusze z Jeleniej Góry, Wałbrzycha, Lubina, Lwówka Śląskiego, Zgorzelca i Wrocławia skontrolowali blisko 170 punktów skupu metali kolorowych, a także osoby mogące przewozić skradzione kable bądź inne elementy telekomunikacyjne w celu sprzedaży na złom.
– Celem działań było również znalezienie i zabezpieczanie w punktach skupu złomu przedmiotów pochodzących z przestępstw i docieranie do sprawców kradzieży. Policjantów wspomagali również specjaliści z dużych firm telekomunikacyjnych – powiedział st. asp. Łukasz Dutkowiak z dolnośląskiej policji.
Póki co, kable mogące pochodzić z kradzieży znaleziono tylko w jednym ze skontrolowanych punktów.
 
Źródło: Gazeta Wrocławska
Zdjęcie: sfora.pl

Dziękujemy, że jesteście z nami!

0

Dziękujemy i składamy najserdeczniejsze życzenia:

kartka świąteczna2

Polska Cyfrowa: Uwaga, konkurs!

Jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie pierwszy konkurs w Programie Polska Cyfrowa! Zatwierdzenie kryteriów wyboru dla przedsięwzięć dotyczących systemów informatycznych, które dostarczają e-usługi dla przedsiębiorców i obywateli to najważniejsza decyzja pierwszego posiedzenia Komitetu Monitorującego Program.

Najpierw zatwierdzone zostaną kryteria wyboru projektów związane z e-usługami, tj. dla  Działanie 2.1. PO PC Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych. Przyjęcie tych kryteriów umożliwi uruchomienie funduszy z Programu, a tym samym rozpoczęcie finansowania nowych inwestycji dla perspektywy 2014-2020.
Mowa przede wszystkim o przedsięwzięciach dotyczących systemów informatycznych, które dostarczają usługi dla przedsiębiorców i obywateli. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju planuje uruchomić pierwsze konkursy jeszcze w 2014 r. W programie zarezerwowano na to działanie blisko 700 mln euro. Kolejne konkursy dotyczyć będą wsparcia budowy sieci szerokopasmowych oraz działań na rzecz rozwijania kompetencji cyfrowych. Wszystkie działania zostaną uruchomione w 2015 r.
Jednym z warunków ogłoszenia konkursów jest podpisanie porozumienia w sprawie realizacji Programu Polska Cyfrowa. Dokument ten określa podział kompetencji i zasady współpracy pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju (Instytucja Zarządzająca) a Władzą Wdrażającą Programy Europejskie (Instytucja Pośrednicząca) i Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji (Instytucja Otoczenia tj. wspierająca wdrażanie programu).
Władza Wdrażająca Programy Europejskie, jako Instytucja Pośrednicząca, odpowiada m.in. za ogłaszanie konkursów i rozliczanie projektów. Zadania Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji będą koncentrowały się na koordynowaniu działań w zakresie informatyzacji i łączności oraz wytyczaniu kierunków cyfryzacji w Polsce.
Budżet Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa wynosi blisko 2,2 mld euro ze środków unijnych, czyli ponad 9 mld zł. Odbiorcami wsparcia będą przede wszystkim przedsiębiorstwa telekomunikacyjne, administracja publiczna, organizacje pozarządowe, instytucje kultury, jednostki naukowe, przedsiębiorstwa, jednostki samorządu terytorialnego. Polska Cyfrowa skupia się wyłącznie na obszarze cyfryzacji i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Są to przede wszystkim pieniądze na zapewnienie powszechnego dostępu do szybkiego Internetu (ponad 1 mld euro). Niewiele mniej (949,6mln euro) zaplanowano na dalszą budowę e-administracji, w tym wysoką dostępność i jakość e-usług publicznych, cyfryzację procesów back-office w administracji rządowej oraz cyfrową dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego.
145 mln euro przeznaczono też na podnoszenie cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Chodzi m.in.o szkolenia i innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej oraz kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych.
 
Źródło: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Zdjęcie: hosielts.org

Mamy już 350 osób! Wystąp przed nimi jako prelegent…

0

Już 350 osób potwierdziło swój udział w warszawskiej edycji PLNOG! Liczba uczestników stale rośnie, a my tylko do 31 grudnia czekamy na zgłoszenia do roli prelegenta. Szczegóły dotyczące przesyłania propozycji oraz tematyki znajdziecie na naszej stronie internetowej.

W gronie naszych Partnerów z przyjemnością witamy firmę TelecityGroup – naszego Partnera Głównego. TelecityGroup to czołowy dostawca najwyższej klasy usług data center, działający w wielu miastach na terenie całej Europy.
Partnerem Technologicznym została firma Extreme Networks – światowy dostawca rozwiązań sieciowych, obsługujący klientów w ponad 80 krajach.
Obie firmy to doświadczeni gracze na rynku ICT – już 2-3 marca będziecie mieli okazję spotkać ich osobiście i skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia.
Udanego wypoczynku w nadchodzących dniach – czekamy na Was po przerwie świątecznej!

Do zobaczenia w Warszawie!
Ekipa PLNOG

Konkurs: Jak uświadomić starszych?

Pokolenie 50+ nadal nie potrafi w pełni odnaleźć się w świecie Internetu. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji postanowiło zaktywizować samorządy lokalne, ogłaszając konkurs na najlepsze pomysły na  cyfrową edukację tego pokolenia. Konkurs jest elementem projektu systemowego – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu realizowanego przez MAC i Stowarzyszenie Miasta w Internecie.

Celem konkursu jest wyłonienie ciekawych, skutecznych oraz atrakcyjnych pomysłów na współdziałanie Latarników Polski Cyfrowej z samorządami lokalnymi. Trzy zwycięskie samorządy otrzymają granty w wysokości 30 000 zł na realizację zaproponowanego planu edukacji cyfrowej oraz stworzenie i wyposażenie Latarni Polski Cyfrowej. Gospodarzami tych Latarni będą Latarnicy – cyfrowi edukatorzy pokolenia 50+.
Komisja konkursowa będzie oceniać Lokalne Programy Aktywizacji Cyfrowej Mieszkańców, czyli opisy planowanych działań na rzecz wprowadzenia do cyfrowego świata osób 50+. Szczególne znaczenie będą miały zakres, jakość i wyjątkowość proponowanych działań oraz zakres współfinansowania realizacji projektu przez samorząd lokalny.
W konkursie mogą wziąć udział samorządy lokalne, które wspólnie z Latarnikiem/Latarnikami Polski Cyfrowej przedłożą ofertę do 12 stycznia 2015 r. do godz. 15:00. Jury konkursowe dokona oceny w terminie 15 dni od daty zakończenia przyjmowania zgłoszeń.
 
Źródło: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Zdjęcie: anchormobile.net

Nowelizacja Ustawy – wchodzi w życie już 1 stycznia 2015!

W dniu 27 listopada w Dzienniku Ustaw opublikowano ustawę z dnia 7 listopada 2014 r. o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej (Dz. U. 1662).Ustawa ta zwiera nowelizację ponad 30 ustaw, jedną z nich jest ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182).

Nowelizowane przepisy ustawy o ochronie danych osobowych dotyczą głównie zmian:

  • doprecyzowanie i rozszerzenie uprawnień i obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji. Administrator bezpieczeństwa informacji na mocy zmienionych przepisów staje się organem kontrolującym zasady przetwarzania danych osobowych,
  • uprawnień Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Na GIODO nałożono obowiązek prowadzenia rejestru administratorów bezpieczeństwa informacji oraz nadano uprawnienia żądania od zarejestrowanych administratorów bezpieczeństwa informacji sprawdzenia zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych,
  • zasad rejestracji zbiorów danych osobowych. Rejestracji przez GIODO nie podlegają zbiory zarejestrowane przez administratora bezpieczeństwa informacji oraz prowadzone w formie innej niż informatycznej. Zmianie zasad rejestracji nie podlegają dane osobowe wrażliwe.

Ponadto nowelizacją objęto zasady przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego.
Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 r. oraz przewiduje czas na dostosowanie się do wymogów tam zawartych do 30 czerwca 2015 r.

1. ROZSZERZENIE UPRAWNIEŃ I OBOWIĄZKÓW ADMINISTRATORA BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI

Podobnie jak w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, w brzmieniu przed nowelizacją, nowelizująca ustawa daje możliwość administratorowi danych osobowych powołania administratora bezpieczeństwa informacji.
Administrator danych osobowych (ADO) może powołać również zastępcę (lub zastępców) administratora bezpieczeństwa informacji, który musi spełniać wymagania takie jak administrator bezpieczeństwa informacji.
W przypadku niepowołania administratora bezpieczeństwa informacji (ABI) jego zadania, z niewielkimi ograniczeniami, wykonuje administrator danych osobowych. Ograniczenia te dotyczą w szczególności sporządzania sprawozdania ze sprawdzenia zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych.
W myśl nowych przepisów administratorem bezpieczeństwa informacji może być osoba, która:

  • ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  • posiada odpowiednią wiedzę w zakresie ochrony danych osobowych;
  • nie była karana za umyślne przestępstwo.

ABI podlega bezpośrednio kierownikowi jednostki organizacyjnej tzn organowi (np. zarządowi spółki) lub osobie kierującej przedsiębiorstwem, urzędem administracji publicznej itp. Administrator danych osobowych może powierzyć ABI wykonywanie innych obowiązków niż tylko ochrona danych osobowych, jeżeli nie naruszy to prawidłowego wykonywania jego zadań z zakresu ochrony danych osobowych.
Administrator danych osobowych zapewnia środki i organizacyjną odrębność administratora bezpieczeństwa informacji niezbędne do niezależnego wykonywania przez niego zadań.
Do zadań administratora bezpieczeństwa informacji należy:

  1. zapewnianie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności przez:
  • a. sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych,
  • b. nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji opisującej ochronę danych osobowych oraz przestrzegania zasad w niej określonych,
  • c. zapewnianie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych;
  • d. prowadzenie rejestru zbiorów danych przetwarzanych przez administratora danych osobowych, podlegających obowiązkowej rejestracji. Wzór takiego rejestru określone zostanie w rozporządzeniu. Rejestr prowadzony przez ABI jest jawny, każdy ma prawo przeglądać taki rejestr.

Tryb i sposób realizacji obowiązków przez administratora bezpieczeństwa informacji oraz sposób prowadzenia rejestru zbiorów danych osobowych określone zostanie w rozporządzeniu ministra właściwego ds. administracji publicznej.
W projekcie rozporządzenia określono tryb i sposób:

  • wykonywania przez ABI sprawdzenia zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowania sprawozdania dla ADO dotyczącego tego sprawdzenia,
  • nadzorowania przez ABI opracowywania i aktualizowania dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych oraz przestrzegania zasad w niej określonych.

2. ZMIANA WŁAŚCIWOŚCI GENERALNEGO INSPEKTORA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

Ustawodawca zobowiązuje GIODO do prowadzenia rejestru administratorów danych osobowych obok obecnie prowadzonego rejestru zbiorów danych osobowych. Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych nadano nowe uprawnienia polegające na możliwości zwrócenia się z wnioskiem do administratora bezpieczeństwa informacji, (wpisanego do rejestru GIODO), o dokonanie sprawdzenie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz o opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych. Sprawozdanie to należy za pośrednictwem administratora danych osobowych (dalej „ADO”) przekazać GIODO.

3. ZMIANY ZASAD REJESTRACJI ZBIORÓW DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z nowymi przepisami obowiązkami rejestracji nie będą podlegały zbiory danych osobowych przetwarzanych w zbiorach, które nie są prowadzone z wykorzystaniem systemów informatycznych.
Obowiązkowi rejestracji zbiorów danych osobowych nie podlega administrator danych, który powołał administratora bezpieczeństwa informacji i zgłosił go Generalnemu Inspektorowi do rejestracji.
Zmianie zasad rejestracji nie podlegają zbiory zawierające dane osobowe wrażliwe tzn. ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne, przynależność wyznaniową, partyjną lub związkową, jak również dane o stanie zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach lub życiu seksualnym oraz danych dotyczących skazań, orzeczeń o ukaraniu i mandatów karnych, a także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.

4telpartner
www.4telpartner.pl

25 grudnia – już wszystko jasne?

Już za parę dni wchodzi w życie ustawa o prawach konsumenta. Od 25 grudnia sporo się zmieni, a ustawa będzie dotyczyć także przedsiębiorców telekomunikacyjnych. Odpowiadając na postulaty branży telekomunikacyjnej, Urząd Komunikacji Elektronicznej i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotowały wspólnie Stanowisko dotyczące relacji ustaw Prawo telekomunikacyjne i o prawach konsumenta.

Cytowany dokument jest odpowiedzią na zgłaszane liczne problemy interpretacyjne. Wielu przedsiębiorców nie zna  zakresu wymagań określonych w tej ustawie i ich relacji z wymogami wynikającymi z prawa telekomunikacyjnego. Wśród omówionych zagadnień znalazły się m.in. obowiązki informacyjne operatora i zasady zawierania umów na odległość i poza lokalem przedsiębiorcy.
Podstawowym zagadnieniem jest kwestia zakresu podmiotowego obu ustaw. W tym obszarze należy wskazać, że zakres podmiotowy Pt obejmuje dwie grupy podmiotów: konsumentów i abonentów usług telekomunikacyjnych. Zakres podmiotowy Pk obejmuje wyłącznie konsumentów (innymi słowy Pk reguluje kwestie związane ze sposobem zawierania umów z konsumentami poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość). W przypadku zawierania umów z abonentami niebędącymi konsumentami zastosowanie znajdą wyłącznie przepisy Pt. Natomiast w przypadku zawierania umów przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych z konsumentami, przepisy prawne ustaw Pt i Pk należy stosować w odpowiedni sposób, tak aby nie naruszyć przepisów Pt i Pk.
We wskazywanych w toku konsultacji z dostawcami usług telekomunikacyjnych zastrzeżeniach pojawia się problem zastosowania nowych regulacji do obowiązujących w momencie wejścia w życie ustawy umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz uprawnień przysługujących abonentom w przypadku zmian warunków umów dokonanych w związku z wejściem w życie Pk.
Kolejnym problemem jest zagadnienie czasowego zakresu obowiązywania modyfikowanych przepisów. Zgodnie z brzmieniem art. 51 Pk do umów zawartych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe. Momentem istotnym z punktu widzenia normy wynikającej z powyższego przepisu jest moment zawarcia umowy, a zatem moment złożenia zgodnych oświadczeń woli, określony w umowie lub w normach wynikających z przepisów Kodeksu cywilnego (art. 66 i n. kc). Dotychczasowe regulacje będą miały zastosowanie do umów, których moment zawarcia określony jak w zdaniu poprzednim nastąpił przed dniem wejścia w życie Pk. Interpretowana norma intertemporalna nie różnicuje sytuacji umów, których przedmiotem jest świadczenie ciągłe.
Odnosząc się do kwestii uprawnień przysługujących abonentom w przypadku dokonania zmian warunków umów należy podkreślić, iż w przypadku zmiany warunków umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w trakcie jej trwania zastosowanie znajdzie art. 60a Pt, zgodnie z którym na dostawcy usług telekomunikacyjnych zmieniającym warunki świadczenia usług telekomunikacyjnych ciąży obowiązek poinformowania abonentów z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem zmian w życie informacji o wprowadzanych zmianach.
Jednocześnie zgodnie z art. 60a ust. 1 oraz ust. 2 Pt abonentowi przysługuje uprawnienie do wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, przy czym termin na realizację tego prawa nie może być krótszy niż do dnia wejścia tych zmian w życie, ponadto w razie realizacji powyższego uprawnienia dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6 Pt.
Zmiana warunków mająca na celu dostosowanie obowiązujących umów do zasad określonych w Pk nie będzie zmianą wynikającą bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, która to zmiana umożliwia jednostronną zmianę warunków świadczenia usług w myśl art. 60a ust. 3 PT.
Zgodnie z art. 51 Pk dla umów zawartych przed wejściem w życie nowej ustawy stosuje się dotychczasowe regulacje, a zatem ustawodawca nie wskazuje obowiązku zmiany ww. umów. Ponadto należy zauważyć, iż dostawca może dokonać zmiany warunków umów o świadczenie usług telekomunikacyjnym jedynie w zakresie względnie obowiązujących przepisów. W związku z powyższym, ocena zmian dokonanych przez dostawcę umów odbywa się w oparciu o Pt oraz przepisy prawa konsumenckiego obowiązujące przed rozpoczęciem obowiązywania Pk.
Do stanowiska dołączony został załącznik, w którym znajdziemy wyjaśnienie problemów interpretacyjnych zgłoszonych w trakcie konsultacji z dostawcami usług telekomunikacyjnych:
Wspólne_stanowisko_UKE_UOKiK
 
Źródło: UKE
Zdjęcie: onlinebusiness.volusion.com

Zwaśniona UE, spóźniony roaming…

W Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji odbyło się spotkanie z przedstawicielami przedsiębiorców oraz organizacji pozarządowych poświęcone wynikom Rady Unii Europejskiej ds. Transportu, Telekomunikacji i Energii z 27 listopada 2014 r. oraz przyszłości projektu rozporządzenia dotyczącego wspólnego rynku telekomunikacyjnego.

Według TELKO.in, przedstawione przez resort sprawozdanie jasno wskazuje, że kończącej się prezydencji włoskiej w Radzie Europy nie udało się zatwierdzić projektu i rozpocząć negocjacji z Parlamentem Europejskim w sprawie jego przyjęcia. Zadanie to na początku przyszłego roku przypadnie prezydencji włoskiej.
Podstawowym problemem procesu legislacyjnego jest brak kompromisu w między państwami UE – stwierdza wprost MAC. Z tego powodu, zdaniem resortu, końcowa wersja dokumentu będzie się składać tylko z części dotyczącej roamingu w krajach Unii Europejskiej oraz określenia zasad neutralności sieci. Prawdopodobnie nie obejmie harmonizacji zasad zarządzania widmem radiowym. Dyskutowanym rozwiązaniem jest wycofanie całego projektu rozporządzenia i włączenie powyższych kwestii do zupełnie nowej inicjatywy legislacyjnej. Zdaniem MAC jednak jest to mało prawdopodobne.
W zakresie roamingu celem jest wprowadzenie zasady zrównania cen z usługami krajowymi (ang. roam like at home) do 15 grudnia 2016 r. Do tego czasu rozwiązane mają zostać bariery na hurtowym rynku roamingowym. MAC podkreśla, że kompromis utrudnia wyraźna sprzeczność interesów pomiędzy dwiema grupami operatorów (lokalni gracze i międzynarodowe koncerny telekomunikacyjne) oraz państw członkowskich (kraje ich pochodzenia).
Zasada neutralności sieci zakłada “miękkie zapisy”, ale bardziej w kierunku ochrony równości transmisji danych i bez wyraźnego przyzwolenia na usługi specjalistyczne. Zaproponowane przez włoską prezydencją zapisy w obu sprawach spotkały się z dużą krytyką.
 
Źródło: TELKO.in, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Zdjęcie: wiadomosci.dziennik.pl

Znów "Innow@cyjnie, Kre@tywnie, Spr@wnie"!

12 grudnia odbyła się gala wręczenia nagród II edycji konkursów dla Jednostek Samorządu Terytorialnego ,,Innow@cyjnie, Kre@tywnie, Spr@wnie”. Wybrano najciekawsze projekty realizowane w Działaniu 8.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – e-Inclusion. Działanie ma na celu przede wszystkim zapewnienie dostępu do Internetu osobom zagrożonym wykluczeniem cyfrowym.

Dzięki zrealizowanym projektom prawie 90 tysięcy rodzin otrzyma bezpłatny dostęp do Internetu oraz możliwość rozwinięcia swoich umiejętności cyfrowych. Ponadto dzieci i młodzież z rodzin w trudnej sytuacji materialnej i społecznej lub z bardzo dobrymi wynikami w nauce, osoby niepełnosprawne, rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka, samotni rodzice, osoby z grupy 50+ mogą bezpiecznie i świadomie korzystać z Internetu. Realizatorami tego działania są samorządy, których zadaniem jest wybór i organizacja grupy docelowej, zapewnienie dostępu do Internetu, zakup i dostarczenie im sprzętu, zapewnienie jego bezpieczeństwa, a wreszcie – organizacja i przeprowadzenie szkoleń.
Bardzo ważna jest kwestia środków finansowych i wsparcia technicznego, ale przede wszystkim najważniejsi są ludzie: samorządowcy z pasją do działania, nauczyciele i Latarnicy, osoby które podnoszą poziom kompetencji i zarażają młodszych tym, czym jest Internet i technologia – powiedział minister Andrzej Halicki. Budujmy i podnośmy świadomość. To jest ukłon w stronę placówek, które opiekowały się młodzieżą i tę pasję zaszczepiały. Bez was nie byłoby tych efektów dziś, a liczymy także na efekty w przyszłości –  dodał.
Laureatami konkursu „Innow@cyjnie, Kre@tywnie, Spr@wnie” zostali:
I miejsce – Gmina Baranów Sandomierski,
II miejsce – Powiat Zwoleński,
III miejsce – Miasto Sokołów Podlaski.
Wyróżnienia przyznano gminom: Bojszowy, Łodygowice, Puck, Słupia i Stoczek.
Oprócz konkursu „Innow@cyjnie, Kre@tywnie, Spr@wnie” ministerstwo zorganizowało równolegle konkurs dla najmłodszych uczestników projektów Działania 8.3: Otwarci na świat – Internet w naszym domu, na rysunek komputerowy wykonany przez dzieci z rodzin – beneficjentów Działania 8.3 PO IG. W konkursie wzięły udział dzieci w wieku 8 – 12 lat z rodzin, które otrzymały komputer i dostęp do sieci dzięki projektowi.
 
Źródło: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Zdjęcie: natemat.pl

Sprawdź, co ma dla Ciebie PLNOG-owy Mikołaj!

0

Kogo chcielibyście spotkać na najbliższej konferencji PLNOG? Jakie macie życzenia odnośnie kolejnej edycji? Z jakich atrakcji chcielibyście skorzystać podczas kolejnego spotkania?

Czekamy na Wasz konferencyjne listy do Mikołaja pod adresem mikolaj@proidea.org.pl! Co dziesiąta osoba, która napisze do niego list, otrzyma niespodziankę od PROIDEI – organizatora PLNOG!
Warsztaty i koniec niższej ceny
Na naszej stronie są już dostępne opisy warsztatów dotyczących IPv6, które odbędą się podczas najbliższej konferencji PLNOG. Zachęcamy do rejestracji – liczba miejsc jest ograniczona.
Przypominamy też, że już 14 grudnia kończy się pakiet wejściówek w cenie 699PLN – po tej dacie cena pójdzie w górę. Zostało jeszcze kilka dni, by z nich skorzystać.

Do zobaczenia w Warszawie!
Ekipa PLNOG