TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Więcej TikToka, mniej Twittera. Jak korzystamy z mediów społecznościowych?

W czerwcu internauci spędzali na TikToku o 80 minut więcej niż w miesiącu poprzednim. Wyprzedził dzięki temu Facebooka, który nadal jest najpopularniejszym medium społecznościowym w naszym kraju. Spory spadek natomiast zanotował Twitter.

Badania Mediapanel pozwalają poznać preferencje użytkowników internetu w stosunku do mediów społecznościowych. Gdzie spędzamy najwięcej czasu? Które social media odwiedza największa liczba osób? Kto odnotowuje wzrosty a kto spadki?

W czerwcu 2022 r Facebooka (zarówno stronę jak i aplikację mobilną) odwiedziło 26,35 mln polskich użytkowników. To 88,55 proc. wszystkich internautów w kraju. Czas spędzany na tym mediów społecznościowym to średnio 16 godzin, 10 minut i 5 sekund.

Chociaż na TikToka zaglądało 12,87 mln osób, co daje mu  43,24 proc. zasięgu, to pod względem ilości czasu wyprzedził on Facebooka. Średnio użytkownicy spędzali na nim bowiem 18 godzin, 31 minut i 55 sekund.

W zestawieniu jest też  Instagram z wynikiem 15,76 mln internautów spędzających na nim średnio 4 godziny, 5 minut i 17 sekund. Twitter mający 34,34 proc. zasięgu dzięki 10,22 mln odwiedzających. Ale spędzali na nim średnio jedynie 45 minut i 37 sekund.

Chociaż liczba polskich internautów odwiedzających TikToka zmalała o 133,8 tys., to wydłużył się średnio spędzany na nim czas o godzinę, 19 minut i 54 sekund.

Podwójny spadek odnotował natomiast Twitter. Nie dość, że stracił 913,5 tys. internautów, to zmniejszył się także o 10 minut i 27 sekund przeciętny ich czas korzystania z tego medium społecznościowego.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze