Mieszkańcy Lubicza Dolnego nie mogli dowiedzieć się, dlaczego ich posesje nie zostały podłączone do światłowodu Nexery, chociaż jest w pobliżu. W związku z problemami z porozumieniem z operatorem telekomunikacyjnym, zwrócili się o pomoc do redakcji “Nowości”.
Zwracamy się do redakcji „Nowości” o pomoc. W 2020 r. firma Nexera zakładała w naszej gminie kable pod światłowód z unijnej dotacji. Mnie i kilku sąsiadom obiecywano, że będziemy także podłączeni. Mieszkamy przy głównej ulicy przy Urzędzie Gminy Lubicz, czyli Toruńskiej 28, 29 i 30 oraz i Konwaliowej 2. Później okazało się, że nie będziemy podłączeni, bo nie jesteśmy w zasięgu światłowodu chociaż do skrzynki rozdzielczej jest 20 m. Proszę redakcję o pomoc w moim i sąsiadów imieniu – napisał w maju 2023 r. do redakcji jeden z Czytelników.
Od razu podjęto działania i zostało wysłane zapytanie do Nexery dotyczące pominięcia kilku posesji przy podłączaniu światłowodu.
Firma odpowiedziała na pytanie redakcji w połowie czerwca, jednak odpowiedź ta nie zawierała konkretnych informacji:
Uprzejmie informujemy, że w odpowiedzi na państwa zapytanie weryfikujemy podane informację. Potrzebujemy, jeszcze kilku dni, aby przeprowadzić sprawę w sposób rzetelny. Obiecujemy, że skontaktujemy się jak tylko będziemy mieć konkretne rozwiązanie Państwa sytuacji.
Przez kolejne tygodnie nie pojawiły się dalsze informacje. Dlatego portal “Nowości Dziennik Toruński” 3 sierpnia 2023 r. ponowił prośbę do Nexery o wyjaśnienie tej kwestii.
Niedawno Nexera odpowiedziała:
Uprzejmie informujemy, że nieustannie pracujemy nad rozwiązaniem problemu. Sprawa jest trudniejsza niż się wydawała na początku, ale ciągle działamy, by móc podłączyć wspomniane posesje. Jesteśmy już po wybraniu dwóch firm podwykonawczych, które mogłyby ukończyć infrastrukturę w tej okolicy, ale w trakcie działań w terenie pojawiło się kilka dodatkowych problemów z okablowaniem w pobliżu budynku i musimy poszerzyć zakres prac. W związku z tym okres budowy może się wydłużyć. Na ten moment nie jesteśmy w stanie podać dokładnej daty ukończenia działań.
Mieszkańcom pozostaje uzbroić się w cierpliwość i dalej czekać.
Źródło: Nowości Dziennik Toruński
AKTUALIZACJA 6.09.2023
Po opublikowania tekstu do redakcji isportalu przyszła odpowiedź Nexery. Firma napisała:
“Mieszkańcy domu przy ulicy Toruńskiej 29 i 30 mogą zamawiać usługi detaliczne od operatorów działających na naszej sieci od lipca br. Dostępność naszej sieci i możliwość zamawiania usług w pozostałych dwóch adresach, czyli ul. Toruńskiej 28 i Konwaliowej 2, zapewnimy najpóźniej w październiku.
Z góry uprzedzamy, że ze względu na wymagającą sytuację techniczną, podłączenie tych domów może być trudniejsze niż standardowo i może potrwać nieco dłużej. Jeśli jednak usługa zostanie zamówiona, to ją dostarczymy.
Mamy nadzieję, że pomimo dotychczasowych trudności, mieszkańcy domów ze wskazanych adresów z Lubicza Dolnego skorzystają z możliwości naszego multi-światłowodu i zamówią usługi internetowe u jednego z ponad 10 dostawców oferujących usługi na naszej sieci w Lubiczu Dolnym.”