TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Viaplay zdobywa kolejnych subskrybentów. Najszybciej rozwija działalność w Holandii

Viaplay poza Skandynawią miała 1,208 mln subskrybentów na koniec pierwszego kwartału 2022 r. Większość w Holandii, gdzie platforma wystartowała na początku marca. Liczba subskrybentów w Polsce nie przekroczyła 600 tys.

W sumie na koniec marca Viaplay miała 4,783 mln subskrybentów. To o 52 proc. więcej niż przed rokiem. Przyczyniło się do tego wyjście platformy poza Skandynawię.

W krajach skandynawskich i Islandii jest to 3,575 mln klientów. Na pozostałych rynkach – 1,208 mln.

Najszybszy wzrost pojawił się dzięki wejściu do Holandii na początku marca 2022 r. To tam znajduję się większość subskrybentów.

W Polsce platforma jest od sierpnia 2021 r. Tutaj liczba subskrybentów nie przekracza 600 tys. Od jesieni Viaplay w Polsce pokazuje m.in. piłkarską ligę niemiecką, Ligę Europy i Ligę Konferencji, hokejową NHL i zawody w darcie. W grudniu 2021 przejęła na wyłączność transmisje z KSW. W sierpniu tego roku ma zacząć pokazywać piłkarską ligę angielską.

Wzrost subskrybentów to także lepsze wyniki finansowe platformy. Przychody poszły w górę o 28,7 proc. do 1,2 mld koron szwedzkich.

Dlatego Viaplay planuje dalszą ekspansję i podnosi cele biznesowe. Do końca 2024 chce wejść na rynek Wielkiej Brytanii, Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Kanady. Liczba subskrybentów, którą platforma chce osiągnąć do końca 2025. Została podniesiona z 10,5 do 12 mln.

Akcjonariusze NENT Group mają też głosować nad zmianą nazwy. Ma ona podkreślać międzynarodowy rozwój. Nie wiadomo jeszcze jak będzie nazywać się Viaplay, gdy już nie będzie Viaplay.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze