TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Utrata 51 tys. klientów satelitarnych przez Orange Polska

Orange Polska zalicza kolejny spadek liczby abonentów satelitarnych. Pod koniec pierwszego kwartału 2024 r. było ich już tylko 52 tysiące. To o 51 tysięcy mniej niż rok temu, czyli zrezygnowała już niemal połowa.


Orange Polska ma w sumie 953 tys. klientów telewizyjnych. Rok temu – pod koniec marca 2023 r. – 103 tysiące z nich korzystały z odbioru satelitarnego. Od tego momentu ich liczba spada. Pierwszy kwartał tego roku firma zamknęła z liczbą 52 tys. klientów satelitarnych, czyli jest ich prawie o połowę mniej niż rok temu.

Orange Polska kompensuje sobie te straty klientami IPTV. Tutaj firma odnotowuje wzrosty.

–   Nowi klienci telewizji satelitarnej stanowią bardzo znikomą część. Skupiamy się w pełni na oferowaniu telewizji w technologii IPTV – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.

Dodaje też, że obecna strategia firmy to wygaszanie oferty satelitarnej, jednak nie wiadomo kiedy następi ostateczne jej zniknięcie.

Mniej klientów także w Polsat Box

Konkurencją dla płatnej telewizji są serwisy streamingowe. Odczuwa to również Cyfrowy Polsat w przypadku usługi Polsat Box. W czwartym kwartale 2023 r. jej sprzedaż zmalała o 4,1 proc.

Tego typu spadki zaliczają wszyscy operatorzy oferujący płatną telewizję. Coraz mniejsze zainteresowanie telewizja satelitarną dotyka ich wszystkich. Udaje się to zrekompensować ofertą serwisów streamingowych, jakim w przypadku Polsatu jest Polsat Box Go. Firma oferuje również dostęp do pakietów Disney+.

Źródło: Wirtualne Media

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze