TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Unia Europejska po raz kolejny sprawdzi Facebooka

Komisja Europejska wszczęła formalne postępowanie antymonopoloway, by sprawdzić, czy Facebook nie narusza unijnych zasad konkurencji. Przedmiotem postępowania ma być weryfikacja zbierania danych przez platformę social media w celu późniejszego konkurowania z reklamodawcami.

Organy UE chcą również sprawdzić, czy usługa ogłoszeń online Facebook Marketplace połączona z siecią społecznościową nie narusza reguł konkurencji.

Wiceszefowa KE Margrethe Vestager, odpowiedzialna za politykę konkurencji, powiedziała: „Facebook jest używany przez prawie 3 miliardy ludzi każdego miesiąca, a łącznie prawie 7 milionów firm reklamuje się na Facebooku. Facebook gromadzi ogromne zasoby danych o działaniach użytkowników jego sieci społecznościowej i nie tylko, dzięki czemu dociera do określonych grup klientów. Przyjrzymy się szczegółowo, czy te dane dają Facebookowi nieuzasadnioną przewagę konkurencyjną, w szczególności w sektorze ogłoszeń drobnych, gdzie ludzie codziennie kupują i sprzedają towary, a Facebook konkuruje również z firmami, od których zbiera dane. W dzisiejszej gospodarce cyfrowej dane nie powinny być wykorzystywane w sposób zakłócający konkurencję”

Komisja przedstawiła wstępne obawy, iż Facebook zakłóca konkurencję ogłoszeń online. Osobne dochodzenie wszczął też Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Michał Koch
Michał Koch
Dziennikarz i researcher. Tworzy teksty o najnowszych technologiach, 5G, cyberbezpieczeństwie i polskiej branży telekomunikacyjnej.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze