TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Spadek sprzedaży iPhone’ów i iPadów

Apple odnotowuje spadek sprzedaży iPhone’ów i iPadów. Miniony kwartał to sprzedaż niższa o 4 proc. Przekłada się to na zarobki koncernu, który traci pół mld dolarów w stosunku do tego okresu w roku 2023.

Podsumowanie sprzedaży produktów Apple w pierwszym kwartale 2024 r. nie wypada pozytywnie dla firmy. W porównaniu do pierwszego kwartału 2023 r. wpływy zmalały o 9 proc. i wyniosły 66,89 mld dolarów.

W przypadku iPhone’ów przychody spadły z 51,33 do 45,96 mld dolarów, a w przypadku iPadów – z 6,67 do 5,56 mld. Spada również sprzedaż urządzeń takich jak wearable, domowych i akcesoriów.

Jedynym segmentem, w którym Apple odnotowuje wzrosty, są komputery Mac. W ich przypadku nastąpił wzrost z 7,17 do 7,45 mld dolarów.

Problemy Apple związane z rynkiem w Azji

Chociaż w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej w minionym kwartale przychody Apple wyniosły 37,27 mld dolarów, co jest niewielkim spadkiem w stosunku do kwartału rok wcześniej gdy było to 37,78 mld. Natomiast w Europie Apple odnotowuje nawet wzrost z 23,94 do 24,12 mld. To źródłem problemów firmy jest rynek azjatycki.

W Chinach wpływy Apple zmniejszyły się z 17,81 do 16,37 mld dolarów. W Japonii przed rokiem było to 7,18 mld, a obecnie jest to 6,26 mln dolarów. Także w pozostałych krajach Azji Pacyficznej przychody spadają.

Źródło: Wirtualne Media

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze