Ranking serwisów VoD

913

Wśród polskich serwisów z wideo na żądanie najwięcej użytkowników ma VoD.pl, natomiast najwięcej odsłon generuje Player.pl. W skali roku pierwszy serwis odnotował niewielki spadek, natomiast drugi bardzo duży wzrost liczby odsłon. Sporo stracił za to kończący działalność Kinoplex.gazeta.pl.

W lutym tego roku serwis VoD.pl odwiedziło na komputerach stacjonarnych 3,15 mln realnych użytkowników, czyli 14,32 procent wszystkich polskich internautów, którzy wykonali ponad 26 mln odsłon. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez gemiusAudience. Witryna miała ponad milion użytkowników więcej niż Player.pl, jednakże to on zanotował ponad 50 mln odsłon. Kolejne miejsce zajęły Ipla oraz Vod.tvp.pl. Ipla jako aplikacja i strona zanotowała 1,33 mln użytkowników, czyli nieco ponad 6 procent wszystkich użytkowników, a na samej stronie wykonano 14,62 mln odsłon. Z kolei serwis TVP miał 769,4 tys. użytkowników i 9,7 mln odsłon.
Witryny VoD nadawców telewizyjnych największą odwiedzalność mają w czasie wiosennych oraz jesiennych ramówek. Telewizja Polska zdecydowała niedawno, że swoich seriali i programów nie będzie dalej udostępniać innym serwisom VoD.
Kinoplex.gazeta.pl w lutym zanotował tylko 35,4 tys. użytkowników i 208,1 tys. odsłon. Wydawca zdecydował się zamknąć w kwietniu witrynę. Jako uzasadnienie podał niezadowalającą popularność i zbyt małe wpływy.
VoD.pl miał w lutym tego roku o 3,79 pkt. procentowych niższy zasięg proc. i o 2,22 mln odsłon mniej na komputerach stacjonarnych niż rok wcześniej (to spadki o 20,9 proc. i 7,73 proc.). Ipla straciła 1,31 pkt. proc. zasięgu (17,8 proc. w dół), a Ipla.tv – 4,38 mln odsłon (23,1 proc. w dół). Player.pl zyskał w skali roku 3,27 pkt proc. zasięgu i 21,91 mln odsłon (to 51 proc. i 75,5 proc. w górę), a Vod.tvp.pl przy nieznacznie niższym (o 4,1 proc.) zasięgu zanotowała o 1,27 mln odsłon więcej (15,1 proc. w górę). Kinoplex.gazeta.pl, z którego stopniowo wycofywane są treści, stracił w skali roku aż 82,4 proc. zasięgu i 84,3 proc. odsłon.
Źródło: Wirtualne Media