TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Przenoszenie profilu na Netflixie – jak to zrobić?

W związku z działaniami podejmowanymi przez Netflixa w obszarze współdzielenia konta, pojawiła się także opcja, która pozwoli przenoszenie profilu użytkownika. Firma zakłada, że w ten sposób zachęci użytkowników do zakładania własnego konta, gdyż łatwiej będzie na nie przenieść swoje preferencje i wybory. Przenoszenie profilu możliwe jest również na istniejące w witrynie konto.

Przenoszenie profilu na Netflixie pojawiło się w listopadzie 2022 r.  Pozwala to na transfer swoich ustawień osobistych jak rekomendacje, historię oglądania, Moją listę, zapisane stany gry i inne ustawienia na inne konto.

Dotychczas chodziło głównie o przenoszenie profilu na nowe konto. Powstawały one po tym, jak Netflix zaostrzył zasady dotyczące współdzielenia konta. Teraz profil można przenieść także na istniejące już konto na platformie.

Jak przenieść profil na Netflixie?

W celu przeniesienia profilu na Netflixie należy najechać kursorem na swoją ikonę profilu na stronie głównej. Następnie trzeba wybrać z rozwijanej listy opcję Przenieś profil”.

Funkcje przenoszenia profilu można wyłączyć na swoim koncie w dowolnym momencie.

Przeprowadzamy się. Nasze rodziny rosną. Relacje się zmieniają. Użytkownicy mogą przenieść profil, w tym rekomendacje, historię przeglądania, moją listę, zapisane gry, ustawienia i inne, z istniejącego konta na nowe – opisuje swoją nową funkcję Netflix.

Walka Netflixa ze współdzieleniem kont trwa

Netflix wciąż walczy ze współdzieleniem kont przez subskrybentów z osobami spoza ich gospodarstw domowych. W ubiegłym roku wprowadził testy dodatkowej opłaty za takie działanie. Od stycznia przypomniał wytyczne dotyczące korzystania z platformy w ramach jednego gospodarstwa domowego użytkownikom. Dotyczyło to również Polski.

W maju pojawiła się informacja, że udostępnianie konta osobie spoza gospodarstwa domowego wiąże się ze specjalną opłatą. W Polsce jest  to 9,99 zł miesięcznie.

Zmiany dotyczące współdzielenia konta powodują skargi kierowane do UOKiK.

Źródło: Wirtualne Media

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Pieskie życie w telewizji, czyli o czym myśli Kameleon

Wyścig operatorów telewizyjnych trwa. Liczy się technologia, funkcjonalność, czyli sposoby konsumpcji treści, ilość i...

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...