TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Pozytywnym skutkiem pandemii jest rozwój e-usług

Badanie dla Rejestru Dłużników BIG InforMonitor sprawdza, jak Polacy oceniają skutki pandemii. 29 proc. stwierdziło, że pozytywnym skutkiem jest rozwój e-usług. Pośród negatywnych skutków wymieniono problemy z dostępem do lekarzy i usług medycznych.

Badanie zrealizowała firma Quality Watch na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InforMonitor. Objęto nim 1048 osób powyżej 18 roku życia.

26 proc. osób uznaje, że pandemia miała tyle samo pozytywnych i negatywnych skutków. Tylko 5 proc. uznaje pozytywne skutki za przeważające. 50 proc badanych zauważa większość skutków negatywnych.

– W badaniu 16 proc. respondentów deklaruje też, że nawet przez chwilę nie odczuli negatywnych konsekwencji epidemii Covid-19 – dodaje prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak.

Zauważono korelację między wyższym wykształceniem i dostrzeganiem większej liczby skutków negatywnych. 30 proc. osób z wykształceniem gimnazjalnym i niższym mówi o skutkach negatywnych. W grupie osób z wykształceniem zasadniczym zawodowym i średnim  jest to już 45 proc., a pośród absolwentów studiów – 58 proc.

Różnice widać też przy podziale na wiek. Pośród najmłodszych badanych negatywne skutki dostrzega 41 proc., podczas gdy w grupie seniorów 65+ jest to 57 proc.

Te negatywne skutki to według respondentów głównie:
– problemy z dostępem do lekarzy i usług medycznych – 41 proc.
– ograniczenia kontaktów z bliskimi – 36 proc.
– konieczność korzystania z porad lekarskich poza gabinetem – 25 proc.

Ale badani mówią również o skutkach pozytywnych. 29 proc. z nich docenia więcej czasu spędzanego z rodziną i tyle samo osób zauważa rozwój e-usług, które pozwoliła załatwić więcej spraw formalnych drogą elektroniczną.

Zainteresowaniem cieszył się Profil Zaufany (ponad 11 milionów osób) czy aplikacja mObywatel (3,1 mln osób).

Zmiany, które pojawiły się dzięki pandemii, według respondentów to:
– korzystanie z nowych technologii – 14 proc.
– dostęp do teleporad medycznych – 13 proc.
– rozpowszechnienie pracy zdalnej – 11 proc.

– O ile patrząc na pozytywne i negatywne oceny, bilans zdrowotnych skutków pandemii przedstawia się źle, to postęp technologiczny został doceniony – zwróciła uwagę ekspertka BIG InfoMonitor Halina Kochalska.

Jedynie 1/10 Polaków przeszkadzało uzależnienie wszelkich działań w okresie pandemii od internetu. 7 proc. zwróciło też uwagę na wzrost cyberprzestępczości.


Źródło: wirtualnemedia.pl

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...

Programy CAD – projektuj bez ograniczeń z ZWCAD

ZWCAD 2024 to intuicyjne i kompleksowe oprogramowanie CAD, które umożliwia użytkownikom tworzenie precyzyjnych rysunków...