Prezes UOKiK wszczyna postępowanie wyjaśniające w sprawie Apple. Sprawdzi czy zasady polityki prywatności i przetwarzania danych osobowych prowadzone przez firmę naruszają konkurencję.
Firma Apple wprowadziła nowe zasady polityki prywatności i przetwarzania danych osobowych na urządzeniach z systemem iOS. Korzystając z urządzeń mobilnych udostępniamy dane osobowe czy dane o aktywności w internecie. To pozwala proponować nam reklamy spersonalizowane.
Teraz prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wszczyna postępowanie wyjaśniające, czy nowe zasady Apple nie naruszają konkurencji.
– W naszym postępowaniu chcemy sprawdzić, czy działania Apple mogą służyć wyeliminowaniu konkurentów na rynku spersonalizowanych usług reklamowych w celu lepszej sprzedaży własnej usługi. Zbadamy, czy w tym przypadku możemy mieć do czynienia z wykorzystywaniem siły rynkowej o charakterze wykluczającym – wyjaśnia Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Analizowana zmiana rozszerza obowiązki uzyskania zgody na śledzenie aktywności użytkownika przez aplikację. Oznacza to ograniczenia pozyskiwania danych osobowość w celu personalizowania reklam na urządzeniach z systemem iOS przez aplikacje zewnętrzne.
Jednak informacja nadal są zbierane. Dlatego sprawdzone zostanie, czy zmiana nie faworyzuje usługi reklamowej Apple Search Ads. Co naruszałoby reguły konkurencji.
Źródło: prawo.pl