Rok 2020 był wyjątkowo dobrym okresem dla Netflixa. Na platformie pojawiła się rekordowa liczba nowych subskrybentów i po raz pierwszy przekroczono 200 mln osób.
W mijającym roku Netflix od samego początku pozyskiwał nowych subskrybentów w przyspieszonym tempie w stosunku do roku popredniego. Potem ten trend jeszcze przyspieszył. Tylko w czwartym kwartale na platformie pojawiło się 8,5 mln nowych osób. Nic zatem dziwnego, że rok zakończył się rekordową sumą 203,6 mln użytkowników. A to o 37 milionów osób więcej niż w roku poprzednim.
Wiąże się to też z zyskiem Netflixa, który osiągnął poziom 25 mln dolarów. Jednak prognozy na 2021 rok są już bardziej wyważone. W pierwszym kwartale firma liczy na 6 mln subskrybentów (w tym samym okresie roku poprzedniego było to 15,8 mln). Netflix chwali się też sukcesami prezentowanych przez siebie treści. „Gambit królowej” przez pierwsze cztery tygodnie od premiery został wyświetlony 62 mln razy. Była to druga rekordowa produkcja na platformie. W tym roku planowane jest udostępnianie nowego filmu co tydzień.
Źródło: https://www.komputerswiat.pl/