Nowoczesny konsument i technologia – wnioski z raportu

287

Technologia pomogła nam przetrwać pandemię. Dzięki niej możemy pracować i utrzymywać kontakty międzyludzkie. Analitycy PwC przyjrzeli się najnowszym trendom, które dotyczą społeczeństwa i branży high tech.

Ludzie doceniają możliwość zdalnego załatwiania spraw urzędowych (kobiety -34%, mężczyźni – 26%). Ten aspekt technologii wykorzystuje 78% mieszkańców miast do 100 000 obywateli, w przypadku wsi jest to odpowiednio 71%. Pokazuje to, że internet jest nam potrzeby również do pilnowania ważnych spraw, które dotyczą codziennego życia.

Duża dysproporcja ukazuje się w sferze zarządzania sytuacjami kryzysowymi – w możliwość działania na tym polu przez internet wierzy 38% najmłodszej grupy ankietowanych. Wśród grupy 65+ jest to tylko 15%.

Źródło: Raport PwC – Nowy obraz polskiego konsumenta Postawy i zachowania Polaków w obliczu pandemii koronawirusa

„Polacy zgadzają się z tym, że rozwiązania cyfrowe umożliwiły nie tylko pracę i naukę w warunkach izolacji, ale również ułatwiły robienie zakupów, dbanie o zdrowie, załatwianie najważniejszych spraw urzędowych, czy też utrzymywanie kontaktów społecznych i rodzinnych” – wypowiada się Marek Młyniec, lider zespołu doradztwa technologicznego PwC. Ekspert dodaje: „Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tych rozwiązań przedsiębiorstwa często musiały zainwestować w nowe oprogramowanie (software), ale również przygotować się od strony infrastruktury, by zadbać o właściwą wydajność systemów, szczególnie w sytuacji wzrostu wolumenów. W takich sytuacjach najlepiej sprawdzają się rozwiązania oparte o chmurę obliczeniową i to właśnie one w ostatnim czasie stają się coraz bardziej popularne.”

Izabela Wisłocka, ekspert ds. transformacji cyfrowej PwC, przedstawia wniosek, iż polscy konsumenci odczuli spadek dochodów na skutek pandemii covid-19 i są przekonani, że w najbliższym czasie wzrosną ich wydatki.

Z raportem – omawia on również sferę e-commerce, transportu, rozrywki i zdrowia – można zapoznać się na stronie pwc.pl

Źródło: PwC