TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Podwyżki w Vectrze to setki skarg do UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymuje wiele skarg na grupę Vectra od czasu, gdy wprowadziła ona podwyżki na podstawie tzw. klauzul inflacyjnych w umowach. Wpłynęło ich już około 300. UOKiK podobne postępowania prowadzi też w sprawach Orange Polska, Play i T-Mobile.

Grupa Vectra, do której należy także Multimedia Polska, zawiera w umowach klauzule waloryzacyjne i inflacyjne od 2022 r. Umożliwia to podnoszenie opłat z uwagi na inflację. Podobne zapisy pojawiają się również w umowach innych telekomów.

Zapisy pozwalają na podnoszenie opłat także w przypadku umów na czas określony, których klient nie może rozwiązać bez ponoszenia kosztów.

Klienci wnoszą skargi do UOKiK

Vectra i Multimedia korzystają z klauzul inflacyjnych od początku 2023 r. Kolejne grupy klientów otrzymywały podwyżki w styczniu, lipcu, sierpniu i listopadzie.

 – Waloryzacja opłat jest zgodna z zapisami w umowach z abonentami i wynika bezpośrednio z poziomu inflacji określanego poprzez średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2022 r. podany przez GUS – podkreśla Vectra.

Jednak klienci są niezadowoleni z tej sytuacji i zgłaszają sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do września 2023 r. wniesiono ponad 200 skarg. Po listopadowej podwyżce pojawiły się kolejne. W sumie do UOKiK wpłynęło ich około 300.

UOKiK bada sytuację nie tylko Vectry

W UOKiK pojawiły się również pojedyncze skargi na Orange Polska i T-Mobile. One także w skorzystały z możliwości wprowadzenia klauzul inflacyjnych i zrobiły to w połowie 2022 r. W 2023 r. korzystać z nich zaczął Orange Polska.

– Podwyższamy ceny jedynie o 4 proc. choć GUS ogłosił, że średnioroczna inflacja wyniosła 14,4 proc. To oznacza, że miesięczny abonament będzie wyższy od 2,40 do 5,90 zł. Zaczęliśmy informować klientów o podwyżce od początku czerwca. Nowe ceny będą obowiązywać od 12 lipca. W tym roku nie będziemy zmieniać cen z powodu inflacji innym klientom – napisał Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.

Źródło: Wirtualne Media

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Pieskie życie w telewizji, czyli o czym myśli Kameleon

Wyścig operatorów telewizyjnych trwa. Liczy się technologia, funkcjonalność, czyli sposoby konsumpcji treści, ilość i...

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...