TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Operator telekomunikacyjny zwalnia 55 tys. osób. Zastąpi je AI

W zakrojonej na szeroką skalę redukcji zatrudnienia pracę stracić ma aż 55 tysięcy osób. Firma telekomunikacyjna chce zastąpić je rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji.

Obawy o to, że sztuczna inteligencja będzie odbierać prace ludziom nie są bezpodstawne. Udowadnia to brytyjski operator telekomunikacyjny BT – dawniej British Telecom. Planuje dokonać dużych zwolnień, a pracę wykonywaną dotychczas przez ludzi powierzyć właśnie AI.

Philip Jansen, dyrektor generalny grupy BT poinformował, ze do końca dekady w wyniku redukcji zatrudnienia przeprowadzoną przez firmę zwolnionych zostanie od 40 do nawet 55 tysięcy osób. Zwolnienia dotkną nie tylko pracowników i pracownic w Wielkiej Brytanii, ale też w pozostałych 100 krajach, w których działa operator.

Pracowników zastąpi sztuczna inteligencja

Obecnie wszyscy zatrudnieni to 130 tys. osób, więc planowane zwolnienia to redukcja zatrudnienia do 40 proc. Pracę co najmniej 10 tysięcy osób uda się powierzyć rozwiązaniom związanym z cyfryzacją, automatyzacją i sztuczną inteligencją.

Philip Jansen mówi, że już teraz chatboty AI przejęły dużą część obsługi klienta. Dlatego planowane jest przerzucanie kolejnych zadań na procesy automatyzacji wspierane przez sztuczną inteligencję. Stawianie na technologię ma zwiększyć wydajność firmy. Ponadto operator telekomunikacyjny składa patenty na sztuczną inteligencje i chwali się, że ma ich na swoim koncie najwięcej z wszystkich firm w Wielkiej Brytanii.

Powody zwolnień u operatora

Powodem zwolnień są straty, jakie ponosi BT w ostatnim czasie. W minionym roku finansowym operator odnotował spadek zysków o 12 proc.

Firma unowocześnia też infrastrukturę. Rozbudowuje sieć światłowodową, a to spowoduje potrzebę mniejszego zatrudnienia o nawet 15 tys. osób. Operator telekomunikacyjny jest zdania, że nowoczesne łącza są niezawodne, dlatego do ich obsługi potrzeba mniejszej liczby techników. Wymiana miedzianych łączy na światłowodowe do 2025 r. ma zredukować koszty o 3 mld rocznie.

Źródło: telepolis.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Nowy, uniwersalny kabel kanalizacyjny w xbest.pl

OPTIX Saver LSZH ZW-NOTKtsdDb UNMC301 to zewnętrzno-wewnętrzny kabel, będący uzupełnieniem rodziny wielotubowych, magistralnych światłowodów...

Czy Apple na Let Unfastened zaprezentuje funkcję edycji zdjęć opartą na AI?

Apple ma pracować nad funkcją edycji zdjęć, która wykorzystuje sztuczną inteligencję. Możliwe, że zaprezentuje...

Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT – stan prac

Mijają dwa lata od rozpoczęcia budowy nowoczesnego Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT. Powstaje ono...

mObywatel 2.0 także dla przedsiębiorców

Prowadzenie małej firmy to wielkie wyzwanie. Dotyczy to jednoosobowej działalności gospodarczej, ale też trochę...