TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Słów kilka o (nie)zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej

We wrześniu 2023 roku weszła w życie ustawa o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej, która określa prawa i obowiązki urzędów i przedsiębiorców telekomunikacyjnych dotyczące działań mających na celu ochronę użytkowników lub przedsiębiorców telekomunikacyjnych przed negatywnymi skutkami nadużyć w telekomunikacji (komunikacji elektronicznej). Czy stwarza ona skuteczne narzędzia do zwalczania nadużyć w telekomunikacji, a w szczególności komunikacji elektronicznej?

Ustawa z dnia 28 lipca 2023 r. o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 1703) określa prawa i obowiązki przedsiębiorców telekomunikacyjnych związane z zapobieganiem nadużyciom w komunikacji elektronicznej oraz ich zwalczaniem. Aby można właściwie realizować takie prawa i obowiązki należy, na podstawie przepisów tej ustawy, ustalić zakres działań przedsiębiorcy telekomunikacyjnego oraz sposób ich wykonywania.

Rozpatrując te zagadnienia należy pamiętać, że niewłaściwie wykonywane prawa i obowiązki określone w ustawie może mieć dla przedsiębiorcy telekomunikacyjnego bardzo negatywne skutki, administracyjne, finansowe i karne.

Dostęp tylko dla zalogowanych użytkowników

Andrzej Fudala, Dariusz Fudala
Andrzej Fudala, Dariusz Fudala
Dariusz Fudala jest właścicielem firmy SayF, zaś Andrzej Fudala jej ekspertem ds. telekomunikacji

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze