Poczta Polska zadeklarowała chęć włączenia się w proces cyfryzacji kraju. Operator pełnił przez lata funkcję pośrednika w kontakcie z administracją. Dziś chce kontynuować to zadanie w sieci, zmieniając stempel pocztowy na jego elektroniczną wersję.
O przyszłej współpracy Poczty Polskiej w ramach cyfryzacji usług publicznych rozmawiali Minister Cyfryzacji Anna Streżyńska, Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji Piotr Woźny oraz zarząd Poczty Polskiej pod przewodnictwem Marka Chibowskiego wraz z przedstawicielami firmy.
– Poczta Polska od dawna pełni funkcję komunikacyjnego krwioobiegu państwa. Nie chcemy przegapić swojej szansy przy realizacji prestiżowych rządowych programów, do których z pewnością należy budowanie platformy e-administracji – zapewniał prezes Poczty Polskiej, Marek Chibowski.
Przekonywał, że Poczta Polska oferuje sprawne, w pełni funkcjonalne, poświadczone wymaganymi certyfikatami bezpieczeństwa narzędzie do komunikacji z państwem. Jest to platforma Envelo. Operator posiada także olbrzymi potencjał do realizacji dużych projektów związanych z cyfryzacją usług publicznych – dzięki sieci prawie 7500 placówek oraz pracownikom sprzedaży, listonoszom i asystentom, dociera do wszystkich obywateli na terenie całego kraju.
Minister Anna Streżyńska zapewniała, że platforma Envelo ma szansę stać się sercem serwisu obywatel.gov.pl – skupiającym rozwiązania cyfrowe dla obywateli. Pierwszym projektem, który ministerstwo chce zrealizować wspólnie z operatorem, jest umożliwienie odbierania przesyłek sądowych przez Konto Zaufane na platformie Envelo. Ta elektroniczna wersja korespondencji miałaby moc urzędową, a odbiorca przesyłki mógłby wcześniej na cyfrowym awizo sprawdzić, jakiego rodzaju list został do niego nadany.
Źródło: Poczta Polska
Zdjęcie: media.poczta-polska.pl