TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Wzrost w internetowej reklamie

IAB Polska oraz PwC podliczyły, że ubiegły rok przyniósł ponad 20 procentowy wzrost wydatków na reklamę w polskim internecie. Dzięki temu wartość tego rynku po raz pierwszy przekroczyła 3 miliardy złotych.

Dokładnie wynosiła ona 3, 17 miliardów złotych. Oznacza to, że spełniła się najbardziej optymistyczna prognoza IAB Polska z końca ubiegłego roku. Scenariusze pesymistyczny i bazowy zakładały wzrost wydatków do maksymalnie 2,95 mld zł. Optymistyczny mówił o tym, że symboliczną granicę 3 mld zł rynek przekroczy jeszcze w 2015 r. I tak właśnie się stało. Wydatki na reklamę w sieci prezentowały się na przestrzeni kilku ostatnich lat następująco: 2010 rok – 1,58 mld; 2011 rok – 2,0 mld; 2012 rok – 2,21 mld; 2013 rok – 2,43 mld; 2014 rok – 2,61 mld.
Źródło: “Rzeczpospolita”

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze