TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Jeśli nie ma cię na Facebooku, to nie istniejesz

Coraz częściej można usłyszeć zdanie „Jeśli nie ma cię na Facebooku, to nie istniejesz”. Dotyczy ono zarówno osób prywatnych, jak i firm. Ludzie i przedsiębiorstwa tworzą konta na Facebooku, by mieć możliwość komunikowania się z innymi w sposób szybki i prosty.

Media społecznościowe stają się najważniejszymi platformami przekazywania informacji, ale również weryfikowania autentyczności produktów i firm. Ma to szczególne znaczenie dla przedsiębiorstw, które chcą w ten sposób docierać do swoich obecnych, ale też przyszłych klientów. Dzięki sprawnemu działaniu na Facebooku łatwiej ich znaleźć, zweryfikować i z nimi się skontaktować. Jednak to – jak wszystko inne w prowadzeniu firmy – wymaga konkretnych umiejętności oraz nakładu czasu. Dla tych, którym go brakuje, przychodzi z pomocą Publikon.

W nowoczesnym marketingu nie można zapomnieć o obecności i działaniach w sieci. Większość komunikacji odbywa się dzisiaj przez internet. A nawet jeśli klient lub przyszły klient chce do danej firmy zadzwonić, by porozmawiać przez telefon z pracownikiem, to informacji na temat numeru telefonu czy siedziby firmy i tak będzie szukał w internecie.

W dodatku w sieci możliwa jest bezpośrednia wymiana opinii o firmie nie tylko między jej pracownikami i klientami, ale także pomiędzy samymi klientami. To tam mogą sobie dane przedsiębiorstwa polecać, oceniać ich usługi i wystawiać oceny. Ale w tym celu należy stworzyć im odpowiednią przestrzeń, w której będą mogli to robić, a wpisy łatwo będzie innym znaleźć.

Podstawą na pewno jest witryna www firmy. Pozwala ona na zamieszczenie w jednym miejscu wszelkich informacji o firmie, o jej produktach wraz z cennikiem. Można też prezentować swoich pracowników – jest to sposób na bardziej bezpośredni kontakt z klientem, bo pomimo pośrednictwa internetu, mogą oni niemal stanąć oko w oko z tymi, którzy za produkty i usługi danej firmy odpowiadają.

Jednak chociaż strona internetowa firmy jest bardzo ważna, to jej posiadanie nie kończy pracy nad obecnością w sieci. Równie ważna, a może nawet ważniejsza w obecnych szybkich czasach jest obecność w social mediach. Żeby sprawnie działać w internecie jest to element obowiązkowy.

Możemy się z tym zgadzać lub nie, ale nie sposób z tym walczyć. To właśnie w tym miejscu klienci poszukują firm, weryfikują ich obecność na rynku, aktywność czy dostępność produktów. Dotyczy to również firm telekomunikacyjnych. Również, a może szczególnie. Firma oferująca dostęp do sieci powinna udowodnić, że sama z takiego dostępu potrafi sprawnie korzystać.

Chociaż warto posiadać profile na kilku portalach społecznościowych, to warto mieć świadomość, że najważniejszy w tej kategorii jest Facebook. Chociaż Instagram dorównuje mu popularnością, to jednak nadal weryfikacja firmy i szukanie danych na jej temat częściej odbywa się za pośrednictwem Facebooka.

Założenie profilu i umieszczenie na nim wszelkich danych o firmie – zakres działania czy dane teleadresowe – to dopiero początek. Następnie trzeba dbać o to, by profil był aktywny. A to oznacza zamieszczanie na nim odpowiednich treści. Profil, który ma świetnie opisane podstawy, ale nie jest aktywny – nie wzbudzi zaufania u ewentualnego klienta.

Dla tych, którzy nie są w stanie poświęcić odpowiednio dużo czasu i energii na zadbanie o swoją obecność na Facebooku z pomocą przychodzi Publikon. To rozwiązanie dostępne w Sklepie MiŚOT jest 10 razy tańsze niż inne usługi rynkowe. Pozwala ono oddać obecność w social mediach w ręce profesjonalistów.

W Pakiecie Standard za 99 zł netto otrzymujemy cztery posty miesięcznie, za 129 zł tych postów będzie już osiem. Można też wybrać Pakiet Premium, który zawiera logo danej spółki. Koszt podniesionego standardu usługi to 149 zł za cztery posty, a 179 zł za osiem postów.

Wybierając jeden z pakietów operator ma pewność, że posty będą regularnie pojawiać się na jego profilu w social mediach, co wygeneruje odpowiedni ruch na profilu. A to spowoduje, że poszukujący firmy klient zweryfikuje jej istnienie i działanie. Nie będzie musiał się zastanawiać, czy firma jest aktywna, gdyż aktywność będzie widoczna w internecie. Takie posty uwiarygadniają również samą firmę. Dla klienta firma aktywna w internecie jest bardziej wiarygodna niż taka, której obecność w sieci trudno odnaleźć. Szczególnie na Facebooku, bo to często pierwsze miejsce, w którym klienci poszukują firmy.

Dlatego warto zastanowić się na tym rozwiązaniem, które gwarantuje zagospodarowanie sporego obszaru marketingowego za niewielką opłatą.

Przykładowy post usługi Publikon
Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze