TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Jak często można kupować telefon na firmę?

Telefon to jedno z podstawowych narzędzi używanych w firmie. Trzeba jednocześnie pamiętać o tym, że telefon do celów służbowych musi być używany przez co najmniej rok.

Telefon to jedno z podstawowych narzędzi używanych w firmie. To za jego pośrednictwem odbywają się rozmowy z klientami, kontrahentami, usługodawcami i nie tylko. Warto więc pamiętać, że istnieje możliwość nabycia takiego sprzętu dla przedsiębiorstwa. Jak to działa, dlaczego właściciele biznesów wybierają tę opcję oraz, co ile można kupić telefon na firmę? Wyjaśniamy też, jak rozliczyć taki zakup.

Zakup telefonu na firmę

Nie ma w tym nic szczególnie trudnego. Wystarczy w sklepie poprosić o wydanie dowodu zakupu w postaci faktury VAT. Dzięki temu przedsiębiorca będzie mógł później odliczyć podatek, co wiąże się z dodatkową oszczędnością. Trzeba także pamiętać o abonamencie, który nie zawsze można odliczyć. Taka sytuacja zależy bowiem od kilku czynników.

Wracając jednak do tytułowego pytania – co ile można kupić telefon na firmę? Nie ma wytycznych, które sugerowałyby, że istnieje jakieś ograniczenie w tym zakresie. Przedsiębiorca będzie jednak musiał wykazać, że jest to urządzenie wykorzystywane wyłącznie w celu uzyskania przychodu na rzecz przedsiębiorstwa. W przeciwnym wypadku mogą pojawić się problemy.

Trzeba jednocześnie pamiętać o tym, że telefon do celów służbowych musi być używany przez co najmniej rok. Dlatego niekiedy rodzi się pytanie, czy można kupić więcej niż jedno urządzenie, prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą. Istnieje taka możliwość, ale trzeba udowodnić, że zaszła taka potrzeba. Nie można też zapominać o wpisaniu urządzenia do ewidencji jako firmowe wyposażenie (to obowiązkowe, jeśli zakup wiąże się z wydatkiem przekraczającym 1500 zł).

Telefon na firmę ile można odliczyć

Masz telefon na firmę? Jak rozliczać zakup i abonament? Najprostszym rozwiązaniem jest zaliczenie zakupu urządzenia do grupy środków mających na celu uzyskanie przychodów w danym miesiącu. Wydatki na telefon dotyczą jednak także abonamentu. Trzeba pamiętać, że jeśli sprzęt jest używany nie tylko do firmowych, ale również prywatnych rozmów, to odliczenie całości abonamentu nie stanowi legalnego działania – można jednak na podstawie bilingów wydzielić część kosztów.

Przez powyższe – wyłącznie umowa na abonament jest dobrym rozwiązaniem. Doładowywanie konta w trybie “na kartę” może przynieść tak naprawdę wiele problemów. Dzieje się tak, ponieważ w tym przypadku nie mamy dostępu do bilingów, które są konieczne podczas kontroli skarbowej do tego, żeby udowodnić, że telefon był używany do celów wyłącznie biznesowych.

Telefon na firmę – jak to działa?

Telefon na firmę – ile taniej?

Nie da się w tym przypadku podać konkretnej daty, ponieważ wszystko zależy od danego modelu urządzenia, a raczej ceny zakupu brutto. Jest w niej ujęty 23-procentowy VAT, który potem można odliczyć przez fakt, że sprzęt jest narzędziem do uzyskania przychodu. Właśnie wspomniane odliczenie stanowi sposób na oszczędność w kontekście kupowania telefonu na firmę.

Telefon na firmę – ile gwarancji?

Przedsiębiorca nie spotyka się z otrzymaniem dodatkowych czy zabraniem innych praw konsumenta, kiedy korzysta z urządzeń podlegających gwarancji. Według obowiązujących przepisów okres gwarancyjny trwa przez 2 lata od momentu wydania telefonu klientowi lub dostarczenia go przez kuriera. Oczywiście, wiele sklepów przedłuża ten czas na przykład za dodatkową opłatą czy po prostu w ramach ulepszenia warunków oferty. Wtedy jednak jest to już gwarancja sprzedawcy, a nie producenta. Co istotne, z perspektywy użytkownika telefonu obie niczym się nie różnią.

Telefon na firmę – jakie dokumenty?

W ramach zakupu nie trzeba okazywać żadnych dodatkowych dokumentów, ponieważ zwykle wystarczy podać numer NIP. Jeżeli system nie znajdzie przedsiębiorcy, wystarczą nazwa firmy, jej adres itd.

Natomiast przy podpisywaniu umowy abonamentowej trzeba wziąć także dowód, wpis do ewidencji gospodarczej czy dokument potwierdzający nadanie NIP i REGON, a także nazwę firmy oraz kody PKD. Oczywiście, może to wszystko załatwić pełnomocnik, jednak powinien otrzymać od pracodawcy pełnomocnictwo (oryginał), a także zabrać swój dowód osobisty.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...

Programy CAD – projektuj bez ograniczeń z ZWCAD

ZWCAD 2024 to intuicyjne i kompleksowe oprogramowanie CAD, które umożliwia użytkownikom tworzenie precyzyjnych rysunków...