TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Internetowe wsparcie dla osób w kryzysie psychicznym. Rok działania platformy 116sos.pl

Platforma 116sos.pl ma już rok. Przeznaczona jest dla dorosłych osób w  kryzysie psychicznym i emocjonalnym lub tych, którzy szukają wsparcia dla bliskich. W Olsztynie odbyło się podsumowanie jej działalności w trakcie konferencji z udziałem ministra cyfryzacji i przedstawicieli NASK – Państwowego Instytutu Badawczego, który zaangażowany jest w projekt.

– Platforma 116sos.pl to projekt realizowany przez NASK i Niebieską Linię Instytutu Psychologii Zdrowia oraz Ministerstwo Cyfryzacji. Został zainicjowany i całkowicie opłacony ze środków ministerstwa. Jego celem jest zwiększenie dostępności Polaków do pomocy psychologicznej w trudnych sytuacjach życiowych – powiedział w trakcie spotkania Janusz Cieszyński, minister cyfryzacji.

Platforma 116sos.pl ma na celu zapewnienie dostępu do odpowiedniego wsparcia dla dorosłych osób w kryzysie psychicznym i emocjonalnym.

– Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom cyfrowym osoby będące w kryzysie mogą kontaktować się z ekspertami platformy 116sos.pl telefonicznie, poprzez czat lub mailowo i od razu otrzymać wsparcie przez rozmowę. Na stronie internetowej można również znaleźć materiały psychoedukacyjne – zapewnia minister Cieszyński.

Równolegle z platformą 116sos.pl działa bezpłatna infolinia 116 123. Oba kanały działają całodobowo, 7 dni w tygodniu. Dzięki konsultanci „Niebieskiej Linii” wspierają osoby w potrzebie na różne sposoby. Platforma pozwala również na samodzielne wyszukiwania najbliższych ośrodków pomocowych.

W tworzenie platformy zaangażowany jest NASK – Państwowy Instytut Badawczy oraz Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” Instytutu Psychologii Zdrowia. Pierwszy zapewnia najwyższej klasy zaplecze technologiczne, bezpieczeństwo i anonimowość osób korzystających z platformy. Drugi odpowiada za obsługę kanałów platformy 116sos.pl, by w każdej chwili zapewnić pomoc potrzebującym.

A tych jest sporo. Od września 2022 do sierpnia 2023 r. odebrano 38 174 telefony na infolinii 115 123. Oznacza to ponad trzy tysiące telefonów miesięcznie. Przez platformę 116sos.pl zarejestrowano kolejnych trzy tysiące osób, które potrzebowały pomocy.

Źródło: gov.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Pieskie życie w telewizji, czyli o czym myśli Kameleon

Wyścig operatorów telewizyjnych trwa. Liczy się technologia, funkcjonalność, czyli sposoby konsumpcji treści, ilość i...

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...