TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Orange oddaje pieniądze klientom. Jak je otrzymać?

Działania Orange Polska są wynikiem decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nakazał on firmie zwrócić opłaty za połączenia z infoliniami Orange i nju mobile, a także opłaty pobierane za za diagnozę techniczną. Urząd stwierdził, że były one pobierane bezprawnie.

– Orange Polska wykona decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – powiedział Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska PAP.

Spółka w wyniku rozmów z UOKiK zobowiązała się do wykonania tej decyzji.

– Opłatę za połączenia z infoliniami znieśliśmy już w marcu 2023 roku. Pozostałe zobowiązania zrealizujemy zgodnie z harmonogramem – dodał rzecznik Orange.

Co zrobić, by otrzymać pieniądze?

Zgodnie z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Orange Polska ma zwrócić koszty za połączenia z infolinią klientom:
– dzwoniącym na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.,
– zawierającym umowę lub zmieniającym jej warunki po 25 grudnia 2014 r.,
– posiadającym pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe w czasie, gdy kontaktowali się z infolinią,
– niedomagającym się dotychczas zwrotu kosztów poprzez reklamację lub w przypadku otrzymania negatywnej na nią odpowiedzi.

Dodatkowo decyzją UOKiK Orange Polska ma nie pobierać opłaty za diagnozę techniczną, która wynosiła 49 zł i zwrócić opłatę pobieraną za tę usługę do tej pory.

W celu otrzymania zwrotu klienci usług Orange i nju mogą wypełnić specjalny formularz dostępny przez trzy miesiące od daty jego publikacji na stronie internetowej Orange. Jednak niezależnie od tego, zwrot otrzymają wszyscy, którym się on należy. W ofertach postpaid zapłacą mniej za rachunek (lub rachunki), a w przypadku oferty prepaid otrzymają doładowanie konta na należną im kwotę.

Kontrola objęła też innych operatorów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolował nie tylko firmę Orange. Przeanalizowano działania także pozostałych największych operatorów telefonii komórkowej w kontekście opłat za kontakt z infolinią.

Z sukcesem proces weryfikacji przeszły T-Mobile Polska oraz Polkomtel. Urząd wydał jednak uwagi co do działania firm i według nich dostosowały procedury. Firmy obecnie informują abonentów, których posiadają pakiety minut, że koszty połączeń z infolinią obsługową będą naliczane z tych pakietów.

Źródło: PAP

Czytaj także:

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze