Amazon wchodzi na rynek internetu satelitarnego. Wszystko za sprawą Project Kuiper. Znajduje się on w fazie zaawansowanych testów, a firma planuje jego komercjalizację.
Project Kuiper to sposób Amazona na konkurencję ze Starlinkiem. Firma przygotowuje się do komercyjnego debiutu usługi internetu satelitarnego, który na razie jest w fazie zaawansowanych testów. Planowane jest wykorzystanie nowatorskiej technologii.
W celu zwiększenia prędkości sieci ma zostać zastosowane rozwiązanie oparte na kosmicznych laserach. Już teraz Amazon rozbudowuje optyczne łącza między satelitami, które ma do tego prowadzić.
Połączenia laserowe wykorzystywane w internecie satelitarnym Amazona musiałyby utrzymywać kontakt na odległość sięgającą nawet 2600 km. Do tego dochodzi powstrzymanie rozprzestrzenianie się światła. Pozwoli to na utrzymanie sygnału w jednej wiązce.
Jeśli Amazonowi uda się pokonać wszelkie trudności technologiczne, to będzie mógł oferować przesyłanie danych z prędkością wyższą o ok. 30 proc. w stosunku do naziemnych kabli światłowodowych. Na razie trwają prace i testy technologii. Pilotażowe testy usługi dla klientów mają rozpocząć się w drugiej połowie 2024 r.
Źródło: komputerswiat.pl