TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Internet coraz bardziej pod kontrolą. UOKiK zyska nowe narzędzie

 
Urzędnicy będą mogli wkrótce nakazać usunięcie z internetu strony adresowanej do konsumentów lub doprowadzić do zmian jej zawartości – pisze “Dziennik Gazeta Prawna”. Nowe uprawnienia, które zyska Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wynikają z rozporządzenia uchwalonego przez Parlament Europejski.
Urząd nowe narzędzie będzie mógł zastosować np. gdy firmy, które sprzedające przez internet produkty, nie wysyłają towaru. Albo względem ofert firm telekomunikacyjnych, które pod płaszczykiem “telefonu za 1zł” oferują klientom długoterminowy abonament.
– W efekcie zwiększy się zaufanie konsumentów do transakcji w internecie, a na rozporządzeniu skorzystają uczuciowy przedsiębiorcy – podkreśla w rozmowie z “DGP” Agnieszka Majchrzak z UOKiK.
Eksperci mają jednak pewne wątpliwości. Michał Strzelecki, autor bloga PrawoReklamy.pl, uważa, że przepisy mogą budzić obawy po stronie uczciwych firm – podaje “Dziennik Gazeta Prawna”.
Obecnie państwo może blokować domeny służące nielegalnym grom hazardowym. Wkrótce też Komisja Nadzoru Finansowego zyska możliwość blokowania witryn instytucji finansowych, które działają niezgodnie z prawem.

Michal.Koch
Michal.Koch
Dziennikarz i researcher. Tworzy teksty o najnowszych technologiach, 5G, cyberbezpieczeństwie i polskiej branży telekomunikacyjnej.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT – stan prac

Mijają dwa lata od rozpoczęcia budowy nowoczesnego Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT. Powstaje ono...

mObywatel 2.0 także dla przedsiębiorców

Prowadzenie małej firmy to wielkie wyzwanie. Dotyczy to jednoosobowej działalności gospodarczej, ale też trochę...

EPIX – bieżące zmiany w punkcie wymiany

Gdyby nie EPIX, rynek telekomunikacyjny w Polsce wyglądałby dziś inaczej. To właśnie dzięki trzem...

Pieskie życie w telewizji, czyli o czym myśli Kameleon

Wyścig operatorów telewizyjnych trwa. Liczy się technologia, funkcjonalność, czyli sposoby konsumpcji treści, ilość i...