Google ponownie oskarżone o monopol na rynku reklamy internetowej. Pozew, z którym firma się mierzy, może skutkować dla niej karą o wysokości 13,6 miliarda funtów.
Złożono pozew przeciwko Google o stosowanie monopolu na rynku reklamy internetowej. Takie zarzuty stawia Grupa Ad Tech Collective Action LLP. Dotyczy to technologii reklamowej, która steruje wyświetlaniem reklam w Internecie. Zależy od niej to, jakie reklamy zobaczą użytkownicy i ile zapłacą za to wydawcy.
Hosting reklam to konkretne źródło przychodów dla wielu witryn internetowych. Ad Tech Collective Action podaje, że wydatki na reklamę cyfrową osiągnęły w 2021 roku 490 miliardów dolarów. Działania Google z wykorzystaniem technologii reklamowej skutkują stratami pieniędzy dla wydawców internetowych w Wielkiej Brytanii.
Firma Google oskarżona o nieczyste zagrania
Ad Tech Collective Action uważa, że Google stosując odpowiednie preferencje promuje promując swoje produkty i usługi w bardziej widoczny sposób niż produkty konkurencji. Przekłada się to na mniejsze nakłady finansowe dla wydawców za hostowanie reklam. W dodatku musza oni płacić wysokie opłaty dla Google.
Gigant technologiczny nie zgadza się z oskarżeniami.
Będziemy się temu zdecydowanie sprzeciwiać i opierać na faktach – napisał w oświadczeniu Olivier Bethell, dyrektor prawny Google.
Jednak Google będzie musiała zmierzyć się ze złożonym przeciwko firmie pozwem. Na razie nie ma wyznaczonej daty rozprawy, a to może zając sporo czasu. Jeśli jednak sąd potwierdzi stawiane firmie zarzuty, może ona zapłacić nawet całą wnioskowaną kwotę czyli 13,6 miliarda funtów.
Z oskarżeniem o praktyki monopolowe Google mierzy się nie pierwszy raz. Poprzednie podobne sytuacje miały miejsce w USA i Europie, także w samej Wielkiej Brytanii. Firmie już groziły wielomilionowe kary nakładane przez Komisję Europejską. Najwyraźniej nie sprawia to, że Google zmienia swoje praktyki.
Źródło: telepolis.pl