25 mld zł kary dla T-Mobile nałożył Prezes UOKiK. Sprawa dotyczy reklam wprowadzających konsumentów w błąd o ofercie pre-paid.
Zdaniem UOKiK hasło reklamowe 1200 GB za darmo przez rok, którym posługiwał się korporacyjny operator, wprowadzało konsumentów w błąd. Z oferty skorzystać dało się wyłącznie, jeśli osoba korzystająca z usług telekomunikacyjnych doładowywałaby kartę pre-paid miesiecznie minimum kwotą 35 zł (420 zł na rok). Taka informację natomiast T-Mobile podawało w reklamie małą czcionką.
– Hasła reklamowe mają za zadanie przyciągnąć uwagę konsumenta, tak aby zapadły mu w pamięć i skłoniły do zakupu reklamowanej usługi. Przekaz reklamowy musi być co do zasady krótki, zwięzły i jasny. To jednak nie upoważnia przedsiębiorców do stosowania nieprawdziwych reklam. Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera haczyków – przekazał prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Nałożona kara wyniosła 25 623 957 zł. Decyzja nie jest prawomocna, co oznacza, że operator może odwołać się do sądu.
Źródło: Business Insider