TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Facebook publikuje raport popularności postów

Facebook opublikował raport o najpopularniejszych treściach na swojej platformie. Pośród wszystkich dostępnych treści te, które generują największą oglądalność, to zaledwie 0,05 proc. wszystkich postów.

W raporcie nie brano pod uwagę treści reklamowych. A zestawienie dotyczy postów publikowanych w pierwszym kwartale 2021 r. oglądanych w USA.

Najwięcej treści na swojej tablicy użytkownicy Facebooka widzą poprzez swoich znajomych i obserwujących. To aż 57,74 proc. oglądanych materiałów.

Największą oglądalność mają treści, które nie zawierają żadnych linków. Pośród 20 najczęściej oglądanych aż 16 to takie, które zawierają fotografię lub film.

Na pierwszym miejscu znalazł się wpis zawierający panoramę 360 stopni w celu obejrzenia powierzchni Marsa.

Ciekawe wnioski płyną również z części raportu dotyczącej URL-i. 20 najchętniej klikanych treści to te związane z COVID-19. Numerem jeden jest historia z serwisu Chicago Tribune sugerująca związek między szczepionką na koronawirusa i śmiercią zaszczepionego lekarza. Przeczytano ją 53 mln razy.

Pośród najchętniej odwiedzanych stron jest także prawicowa gazeta spiskowa „Epoch Times”. Ma ona ponad 81 mln odsłon.

Business Insider informuje, że Facebook chciał wstrzymać publikację raportu. Uznał płynące z niego wnioski za szkodliwe dla firmy. Chodzi głównie o krytykę za niedoskonałą walkę z fake  newsami. Jednak po przeanalizowaniu sytuacji zdecydowano się raport opublikować.

Ale takie wahanie to argument dla tych, którzy uznają, że Facebook chce prowadzić cenzurę na platformie. A chociaż media prawicowe oskarżają firmę Zuckerberga o faworyzowanie strony lewicowej, to w raporcie widać wyraźnie, że to treści o charakterze prawicowym roznoszą się na platformie najlepiej.

Źródło: dobreprogramy.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze