75 procent europejskich internautów woli oglądać reklamy niż płacić za treści online. Tak podają badania IAB Europe.
IAB Europe zleciło badanie ankietowe pośród 2,4 tys. internautów. Badani byli użytkownicy sieci w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Szwecji, Polsce i Wielkiej Brytanii. Sprawdzano ich rekcje na komercyjny model internetu polegający na płaceniu za abonament dostępu do stron i aplikacji.
Z badanie wynika, że większość interneutów ograniczyłaby swoją aktywność do jednej lub kilku stron internetowych, gdyby musieli opłacać abonament za dostęp do prezentowanych na nich treści.
Wydawcy, twórcy aplikacji oraz dostawcy treści i usług musieliby konkurować ze sobą. A środki finansowe pochodziłyby od wąskiej grupy klientów.
48 proc. Europejczyków unikałoby uiszczania opłat ograniczając w stopniu znacznym korzystanie z internetu. 78 proc. ograniczyłoby ją do pewnego stopnia.
Najczęściej Europejczycy gotowi byliby płacić za dostęp do około 5 stron lub aplikacji. Streaming muzyki czy poczta elektroniczna są usługami, to których dostęp opłacałaby połowa badanych.
Za dostęp do serwisów informacyjnych chciałoby płacić 28 proc. badanych.
Średnia kwota, jaką respondenci gotowi by byli płacić za te treści, to 4 euro miesięcznie.
Źródło: wirtualnemedia.pl